Vart tog den underbara helgen vägen? Jag åkte buss till Överby där jag blev upphämtad på fredag av min älskade särbo. Vi har börjat titta på en ny film på Netflix från Finland, Sorjonen hette den. Den var riktigt spännande. Så åt vi fläskfilé och potatis och svampsås, och det var väldigt gott med lite rödvin till. Det var en riktigt mysig fredag.
Jag stannade kvar hos honom, och på lördag morgon var vi uppe och åt lite frukost, sen for vi till megaloppis i Uddevalla. Men jag tycker – betala inträde för att gå in och köpa skit! Jag fattar inte det, att det ska kosta pengar. Jag köpte bara en spishandduk och ett ljus för sextio kronor, plus trettio kronor i inträde.
Sen for vi hem till mig på lördag eftermiddag och hälsade på min Habibi, och gjorde renskav med svamp och lite lök och lite potatismos. Sen tog vi oss lite vin till det också, och han stannade kvar hos mig. Så vi har haft en trevlig helg, underbart!
Söndag gjorde jag ingenting, det var ju skönt. Men nu ska jag gå och lägga mig inför att börja veckans jobb.
söndag, mars 01, 2020
fredag, februari 28, 2020
fredag igen
Nu är det fredag, det var
längesen jag bloggade till mina bloggvänner härute. Det har gått sin gilla gång
den här veckan, fullt ös – medvetslös. Jag kunde inte begripa, det började på
söndag, problem för mig att ugnen stekte ojämnt vid baket. Jag tänkte ”Nu måste
det vara mina jävla dyslexisvårigheter igen.
” Jaja, så var det med det. Sen har
jag varit och hälsat på på vårdskolan här i kommunen, och träffat gamla
arbetskamrater. Det var himla kul att träffa ungdomar och prata om läs- och
skrivsvårigheter, och roligt att träffa gamla lärare som jag har haft.
Sen på
torsdagen var min inneboende med mig och så bakade vi. Typiskt, igen så steker
den inte rätt.
Så nu måste jag leta igen efter en spis, 70 centimeter, jag har
inte lust att lägga ut 8-9000 på en spis just nu. Så jag får se om någon kan
hjälpa mig med detta, att titta på den. Får se om vi kan få igång den.
Men nu
får ni ha en trevlig fredags-feeling. Nu har jag gjort kakorna, och skurit bort
ytterkanterna, vi får se vad de tycker om dem i personalen här. Men ni får ha
det så gott så hörs vi!
söndag, februari 16, 2020
♥️♥️😍
Ja, fredag, alla hjärtans dag. Jag jobbade färdigt och vet att det snart är dags för sportlov. Min särbo bjöd mig på lite taco-mys och lite vin. Så det var väldigt trevligt. Det var en överraskning, så jag blev snopen och alltihopa. Sen åkte jag hem på lördagsförmiddag och gjorde mig en chokladsockerkaka och sen kom han och hämta mig.
Vi åkte till goda vänner och då hade jag med mig kakan. Vi blev bjuda på potatisgratäng, grönsaker och rostbiff. Vi fick lite kaffe och sånt. Det var trevligt och allmänt roligt.
Så blev helgen där.
Sen kom han på söndagen och vi lagade lite lunchlådor till veckan. Vi gjorde fisk och även köttbitar. Det var lite lugnt och softat och allmänt trevligt.
Ni får ha en trevlig söndag, så får vi se vad jag ska hitta på under veckan här.
tisdag, februari 11, 2020
NÄR BLIR HELG IGEN?
Idag blev det väl inte så mycket planerat eller någonting. Jobbat och sletet och grejat och sådär.
Sedan gick jag på vattengympan denna veckan. Jag blev jätteglad att jag har en väninna som skulle dit, så slapp jag stressa och åka bussen. Jag tycker det är jobbigt att ha med sig så mycket kläder till vattengympan och det finns ingenstans på jobbet och låsa in grejorna. Det ska hänga ute i kapprummet. Jag tycker det är lite konstig ordning,
Sedan gick jag på vattengympan denna veckan. Jag blev jätteglad att jag har en väninna som skulle dit, så slapp jag stressa och åka bussen. Jag tycker det är jobbigt att ha med sig så mycket kläder till vattengympan och det finns ingenstans på jobbet och låsa in grejorna. Det ska hänga ute i kapprummet. Jag tycker det är lite konstig ordning,
Ja, nu börjar mötena igen. Nu ska jag på handikapprådet fel det heter Funktionsrätttsrådet på torsdag. Det är det lite Agenda på gång här.
Ni får ha det så bra. Det var inte mycket jag kunde skriva om just nu
till er, men ni får ha det så gott!
söndag, februari 09, 2020
väckarklocka
Väckarklockan piper klockan 8 en lördag-morgon. Upp och göra i ordning sig och träffa goda vänner och åka på loppisrunda.
Det blev väldigt roligt. Vi åkte till 5 olika ställen. Jag hittade en picknickryggsäck och en sak som de säger att det är en aladåbform, i glas som ser ut som en sockerkaks-form. Jag vet inte vad det är och om det är att man kan använda den i ugnen eller inte. Så jag håller på och tittar och letar, den är ifrån DDR - från Tyskland i den gamla tiden. Så jag vet inte vad detta är riktigt.
Det blev väldigt roligt. Vi åkte till 5 olika ställen. Jag hittade en picknickryggsäck och en sak som de säger att det är en aladåbform, i glas som ser ut som en sockerkaks-form. Jag vet inte vad det är och om det är att man kan använda den i ugnen eller inte. Så jag håller på och tittar och letar, den är ifrån DDR - från Tyskland i den gamla tiden. Så jag vet inte vad detta är riktigt.
Sedan körde de hem mig och så kom min särbo. Vi gjorde älgfärsbullar på drygt 1,5 kg. Det blir ju väldigt gott. Vi tog oss en öl till det och tittade på lite filmer och tog det allmänt lugnt.
På söndagen var vi på Thai Sing Bar och åt en god lunch. Sedan åkte vi och lämnade tillbaka saker som jag inte behövde ha. Det är ju väldigt skönt.
Det blåste väldigt hemma här.
onsdag, februari 05, 2020
vaderna fick i kramp
Lille onsdan, tänk dig det är sex
år sen jag hämtade hem min goa Habibi, katten, exotic. Det var en jättetrevlig
och jättesocial katt. Men nu skulle jag behöva ha en exotic till, så hon skulle
få sällskap, hon blir mycket ensam på dagarna när jag jobbar. Men hon har ju
inneboendes hund, dom älskar ju varandra.
Jag stålsatte mig och åkte ner till
stan och tittade på nya glasögon igen, för färgen har lossnat. Men jag har
svårt att hitta några snygga glasögon över huvud taget.
Sen gick jag ner på vattenstyrka
med Sofia och körde igång. Och vilken kramp jag fick i båda vaderna, fy
sjuttsingen! Jag tänkte – ska jag gå upp, ingen idé att fortsätta. Men jag
fortsatte, men jag stretchade sen efteråt. Men i natt så small det till igen,
och jag fick så jäkla ont. Fasen att vakna klockan två på natten är inte
roligt.
Vi får se vad som händer under helgen. Ni får ha det så gott så hörs
vi!
söndag, februari 02, 2020
helg lång tråkig 20200202
Lördag morgon. Vaknar och gör
tekakor från Kryddburken. Det var ju att man skulle koka havregrynsgröt och ha
i tekakorna. Men jag fuskade lite grand, och la det i blöt kvällen innan i
mjölken, och sen gjorde jag iordning. Så jag gjorde tjugofem stycken tekakor.
Det var så gott att äta, så jag åt inget annat på lördan. Sen fick jag samtal
från han sent på eftermiddagen. Han var upptagen, han hade inte tid med mig
över huvud taget. Så jag låg och zappade och tittade på Tuben och på Hamilton
och tog det allmänt lugnt.
Sen på söndan så la jag fram på kvällen innan lite
smör, så skulle jag göra gaffelkakor. Jag hade salt lakrits i dem. Men de flöt
ut för mig. Mamma sa att jag skulle ha lite mer potatismjöl i, och smör. Så jag
får väl försöka göra om och göra rätt igen då. Jag får testa. Så gjorde jag
lite lunchlådor. Det var det jag gjorde, jag var inte ute på hela helgen, jag
tog det bara allmänt lugnt och kände mig helt ensam. Men det kan jag inte klaga
på, jag har ju inneboende också, så jag var ju inte helt ensam. Det var ju inte
helt sant.
Men ni får ha det så gott så hörs vi!
fredag, januari 31, 2020
helg vad händer?
Äntligen helg! Det ska bli skönt.
Det finns många konstiga beteende när jag reser med bussen till och från jobbet. Jag tycker synd om föräldrar som inte orkar säga till sina barn ordentligt. Jag tycker att de ska börja bli mer uppmärksamma. De visar inte respekt för andra resenärer när de bara sitter och ser ner och zappar på sin mobil och inte bryr sig om att barnet skriker eller sådär.
Det finns många konstiga beteende när jag reser med bussen till och från jobbet. Jag tycker synd om föräldrar som inte orkar säga till sina barn ordentligt. Jag tycker att de ska börja bli mer uppmärksamma. De visar inte respekt för andra resenärer när de bara sitter och ser ner och zappar på sin mobil och inte bryr sig om att barnet skriker eller sådär.
Jag tycker det är dålig stil på
min vänskap Han hör inte av sig som han säger han ska göra. Det är bara jag som
ringer upp. Jag tror jag snart struntar i att ringa honom. Jag känner att, nej,
nu tänker inte jag höra av mig. Nu får han höra av sig till mig.
Idag ska jag faktiskt träffa en
före detta kollega. En väldigt god vän som man kan prata med mycket och så här.
Vi ska gå och fika.
Och sen typiskt att färgen flagar
på mina glasögon. Jag har bara haft dem i 2 månader. Jag måste leta efter nya.
Fy fasen säger jag bara! Det är inget roligt att leta efter glasögon. Jag
tycker det är skitjobbigt och jag känner inte för det. Så att det blir det i
dag.
Sen blir det att laga lunchlådor
i helgen. Hoppas jag hittar något som jag kan göra av och få inspiration.
Ni får ha en trevlig helg. Jag
blir väl molkôtte ensammen i helgen, men det får bli så. Ha det så gott!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)