fredag, februari 28, 2020

fredag igen




Nu är det fredag, det var längesen jag bloggade till mina bloggvänner härute. Det har gått sin gilla gång den här veckan, fullt ös – medvetslös. Jag kunde inte begripa, det började på söndag, problem för mig att ugnen stekte ojämnt vid baket. Jag tänkte ”Nu måste det vara mina jävla dyslexisvårigheter igen.

” Jaja, så var det med det. Sen har jag varit och hälsat på på vårdskolan här i kommunen, och träffat gamla arbetskamrater. Det var himla kul att träffa ungdomar och prata om läs- och skrivsvårigheter, och roligt att träffa gamla lärare som jag har haft. 

Sen på torsdagen var min inneboende med mig och så bakade vi. Typiskt, igen så steker den inte rätt. 

Så nu måste jag leta igen efter en spis, 70 centimeter, jag har inte lust att lägga ut 8-9000 på en spis just nu. Så jag får se om någon kan hjälpa mig med detta, att titta på den. Får se om vi kan få igång den. 

Men nu får ni ha en trevlig fredags-feeling. Nu har jag gjort kakorna, och skurit bort ytterkanterna, vi får se vad de tycker om dem i personalen här. Men ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: