söndag, mars 01, 2020

Myshelg

Vart tog den underbara helgen vägen? Jag åkte buss till Överby där jag blev upphämtad på fredag av min älskade särbo. Vi har börjat titta på en ny film på Netflix från Finland, Sorjonen hette den. Den var riktigt spännande. Så åt vi fläskfilé och potatis och svampsås, och det var väldigt gott med lite rödvin till. Det var en riktigt mysig fredag. 
Jag stannade kvar hos honom, och på lördag morgon var vi uppe och åt lite frukost, sen for vi till megaloppis i Uddevalla. Men jag tycker – betala inträde för att gå in och köpa skit! Jag fattar inte det, att det ska kosta pengar. Jag köpte bara en spishandduk och ett ljus för sextio kronor, plus trettio kronor i inträde. 
Sen for vi hem till mig på lördag eftermiddag och hälsade på min Habibi, och gjorde renskav med svamp och lite lök och lite potatismos. Sen tog vi oss lite vin till det också, och han stannade kvar hos mig. Så vi har haft en trevlig helg, underbart!

 Söndag gjorde jag ingenting, det var ju skönt. Men nu ska jag gå och lägga mig inför att börja veckans jobb.

Inga kommentarer: