onsdag, april 22, 2020

Jag kan

Hej kära bloggare!
Det var ett tag sedan jag var ute och skrev något här. Jag har varit lite tyst om en hemlig sak som jag har gjort ett tag här nu. Jag har faktiskt börjat på Komvux och läser samhällskunskap! Jag tittade efter hur jag kunde få hjälp med olika saker för min dyslexi. Jag kände mig ganska lugn för jag hade inläsningstjänst och boken framför mig.
Men det blev ju Covid 19 och då skulle vi vara ute på olika plattformar: ”itslearning.  Och jag fick en chock nästan. Vi skulle läsa en bok och jag förstod inte varför vi skulle läsa en idiotisk bok: ”Tjänarinnans berättelse” av Margaret Atwood. Det var en märklig historia. Förr i tiden och i framtiden. Det var väldigt svårt att hänga med. Jag gjorde så att jag tog boken och lyssnade på den. Legimus hade inte någon bra uppläsare så jag fick köpa den på Bokus.
Sedan gick jag in på Viaplay och tittade på den engelska filmen baserad på boken. Sedan har jag haft goda vänner som har hjälpt mig att bolla och att tänka djupare och analysera. Och jag har faktiskt klarat första delen. Jag var ändå nära att kasta in handduken… Nu har jag två till uppgifter att göra.
Ha det så gott i det fina vädret. Så hörs vi lite senare.

Inga kommentarer: