söndag, februari 02, 2020

helg lång tråkig 20200202


Lördag morgon. Vaknar och gör tekakor från Kryddburken. Det var ju att man skulle koka havregrynsgröt och ha i tekakorna. Men jag fuskade lite grand, och la det i blöt kvällen innan i mjölken, och sen gjorde jag iordning. Så jag gjorde tjugofem stycken tekakor. Det var så gott att äta, så jag åt inget annat på lördan. Sen fick jag samtal från han sent på eftermiddagen. Han var upptagen, han hade inte tid med mig över huvud taget. Så jag låg och zappade och tittade på Tuben och på Hamilton och tog det allmänt lugnt.

 Sen på söndan så la jag fram på kvällen innan lite smör, så skulle jag göra gaffelkakor. Jag hade salt lakrits i dem. Men de flöt ut för mig. Mamma sa att jag skulle ha lite mer potatismjöl i, och smör. Så jag får väl försöka göra om och göra rätt igen då. Jag får testa. Så gjorde jag lite lunchlådor. Det var det jag gjorde, jag var inte ute på hela helgen, jag tog det bara allmänt lugnt och kände mig helt ensam. Men det kan jag inte klaga på, jag har ju inneboende också, så jag var ju inte helt ensam. Det var ju inte helt sant. 
                                    Men ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: