söndag, februari 09, 2020

väckarklocka

Väckarklockan piper klockan 8 en lördag-morgon. Upp och göra i ordning sig och träffa goda vänner och åka på loppisrunda.
Det blev väldigt roligt. Vi åkte till 5 olika ställen. Jag hittade en picknickryggsäck och en sak som de säger att det är en aladåbform, i glas som ser ut som en sockerkaks-form. Jag vet inte vad det är och om det är att man kan använda den i ugnen eller inte. Så jag håller på och tittar och letar, den är ifrån DDR - från Tyskland i den gamla tiden. Så jag vet inte vad detta är riktigt.
Sedan körde de hem mig och så kom min särbo. Vi gjorde älgfärsbullar på drygt 1,5 kg. Det blir ju väldigt gott.  Vi tog oss en öl till det och tittade på lite filmer och tog det allmänt lugnt.
På söndagen var vi på Thai Sing Bar och åt en god lunch. Sedan åkte vi och lämnade tillbaka saker som jag inte behövde ha. Det är ju väldigt skönt. 
Det blåste väldigt hemma här.


Helgen har varit trevlig och jag har träffat lite goa folk.
Men ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: