Vintern biter fortfarande kvar, och den här morgonen var en sådan där riktig krispig start på dagen. Det är något speciellt med att dra på sig jackan, känna den kyliga luften bita i kinderna och se frosten som gnistrar i solskenet. Det är som om naturen påminner oss om att pausa, andas och reflektera – något jag verkligen behöver den här veckan.
Just nu är det mycket på gång. I vår lokalförening väntar ett styrelsemöte där vi ska ta itu med viktiga beslut. Det känns alltid givande att få vara en del av något större och att kunna påverka, men jag ska inte sticka under stol med att det också kräver sin planering. Förberedelserna inför mötet snurrar i bakhuvudet, samtidigt som vardagen rullar på i sitt eget tempo.
När det blir så här fullt upp försöker jag hitta små stunder för att återhämta mig. I morse, efter en snabb frukost med kaffe och gröt, satt jag bara en liten stund och tittade ut genom fönstret. Frosten på grenarna såg ut som små gnistrande kristaller – nästan som naturens eget konstverk. De där små ögonblicken gör verkligen skillnad.
Idag är det också dagen då julen ska städas ut. Det är dags att plocka ner pyntet och packa undan det för den här gången. Det känns alltid lite vemodigt att säga hej då till julens mys, men samtidigt blir det skönt att få ordning igen och blicka framåt mot nya rutiner.
Så nu laddar jag om, med både energi och fokus, inför resten av veckan. Förutom styrelsemötet ser jag fram emot att träffa kollegorna och bolla idéer. Att ha ett gott samarbete gör att man orkar lite mer, även under de mest hektiska perioderna.
Hur ser din vecka ut? Har du också mycket på gång, eller hinner du njuta av vinterns sista dagar?

