Den här helgen har verkligen varit något
extra. Min vän kom redan i fredags, och vi inledde kvällen med en mysig stund
över en kopp te och rostat bröd. Det är fantastiskt hur något så enkelt kan
kännas så speciellt när man delar det med någon man tycker om. Vi satt länge
och pratade om allt mellan himmel och jord – timmarna bara flög förbi.
På lördagsmorgonen njöt vi av en lyxig
frukost med gröt, ägg och kaffe. Jag älskar att starta dagen lugnt, särskilt
när jag har någon att dela den med. Det finns något magiskt med att sitta vid
frukostbordet och känna att tiden står stilla en stund.
Efter frukosten tog vi en promenad, trots
att vädret var lite grått. Den krispiga januarluften fyllde oss med energi, och
det är alltid uppfriskande att röra på sig, även om det är kallt. När vi kom
hem igen tände vi ljus och värmde oss med en kopp kaffe – den perfekta pausen
innan kvällen tog vid.
Lördagskvällen spenderades hos vänner, och
det blev en riktig fest för smaklökarna! Hemlagad mat, skratt och härliga
samtal fyllde rummet med värme. Jag uppskattar verkligen de där stunderna när
gemenskapen känns så självklar och glädjen är på topp.
En söndag i lugnets tecken
Söndagen började stillsamt, precis som jag
tycker att den ska. Efter en enkel frukost vid köksbordet tog vi en promenad
runt området. Det var iskallt, men den friska luften gjorde underverk för både
kropp och själ. Jag tycker alltid att det känns skönt att få röra på sig lite
innan man fortsätter dagen.
Till lunch lagade jag potatismos och
julköttbullar – en riktig favorit! Jag har en liten tradition när jag gör
potatismos: jag kokar alltid en lök tillsammans med potatisen. Det är en sådan
enkel detalj, men den gör en otrolig skillnad för smaken. Att sedan få dela
måltiden med någon annan gjorde det ännu bättre, precis som alltid.
Efter lunch blev det en stunds avkoppling
med en bok och katten spinnande i mitt knä. Jag läser just nu Isguden av
Mons Kallentoft, och jag är helt fast i historien. Det är den perfekta boken
för en stilla och kall söndag.
Nu är det dags att plocka ihop och
förbereda mig för en ny arbetsvecka. Även om helgerna ibland känns för korta,
är jag så tacksam för allt fint som den här helgen har bjudit på. Små stunder
av glädje, gemenskap och lugn gör verkligen livet rikare.
Hoppas att ni också har haft en fin helg
och fått tid att njuta av det som gör er glada. ❤️
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar