onsdag, november 06, 2019
förstådd Inte
God morgon! En ny dag och nya möjligheter efter stôllegrejerna igår. Men jag känner att det var skönt att jag tog Västtrafikbussen till jobbet idag, det var helt underbart! Jag träffade en gammal kollega, det var roligt att sitta och prata, då gick det lite fortare med den tråkiga bussen. Men jag märker att jag har mer och mer svårt i mitt liv att bli förstådd med skriften, jag har jättesvårt med det när jag ska mejla och förklara saker, när de inte förstår mig över huvud taget. Men jag tror man måste lära känna mig innan, vad jag skriver och hör av mig och så där. Det är ganska krångligt. Idag är det styrelsemöte för dyslexi i Fyrstad, så jag ska på ett litet möte idag. Ja, just det, jag ska skriva ut lite papper. Men ni får ha det så gott så hörs vi!
tisdag, november 05, 2019
krånglade och svårt att svar med dyslexi
Vilken dag det blev här! Det bara
krånglade med de tekniska grejorna – alltihopa, på jobbet.
Ja, Post Nord är ju roliga. När
man vill ringa tillbaka så går det inte att ringa till chauffören och prata med dem ifall man vill ändra lite
saker. Det tycker jag var dåligt att man inte kan prata med chauffören igen och
inte få tag i den som ska hjälpa mig. Så är det. Det var ett irritationsmoment
också. Sedan fick jag vänta en timme på
Post Nord i affären för att de skulle leta efter mitt paket. Det tog 6 dagar
för ett paket från IKEA och hem till mig. Vart har samhället tagit vägen
egentligen? Hur kan det vara såhär att det kan ta så lång tid? Det fattar inte
jag.
Jaha så pratade jag med min
kompis i telefon och frågade om jag får lifta med henne till vattengympan. Så går det 10 minuter och sen är den inställd
på grund av sjukdom. Jaha, det var skönt tänkte jag då. Men så gick det väl en
timme och så ringde hon tillbaka och sa att vi kan åka på den klockan 6
istället. Jaja, kör på det då. Det var ju skönt att få komma iväg på träning.
Härligt och såhär.
Sen kom min särbo och hämtade
mina däck och körde hem dem till sig. Jag har köpt helt nya däck. Det är helt
underbart. Jag köpte nya Good Year Det är kanske lite lyxigt, men jag ville ha bra däck till bilen för vi ska åka långt till
jul.
Men ni får ha det så gott så hörs
vi.
måndag, november 04, 2019
fina bil och härlig frukost
Hunden Lisa hörde Habíbi igenom dörr så det blev ett jamande och skall så blev jag väckt tidigt . Men fick vi en härlig mys frukost tillsamman med särbon.
Vi åt havregrynsgröt , ägg och kaffe. sen gjort vi ordnings oss att styra ute den söndag.
Vi åt havregrynsgröt , ägg och kaffe. sen gjort vi ordnings oss att styra ute den söndag.
Vi åkte och sa adjö till cabben
som skulle in på vinterförvaring.
När vi var och lämnade cabben, så
fick vi titta på massor av fina bilar. Det är en som samlar på olika Saab- och
Volvobilar. Det var riktigt roligt att se garaget!
Sen var vi på Överby och köpte byxor till honom och grejade lite.
Vi åkte hem till mig och åt
spagetti och köttfärssås, men jag tyckte inte det blev någon bra smak på den.
Nu ska jag krypa ner – en ny
vecka med nya möjligheter. Det har varit mycket slit och sånt med min lägenhet
och jobb med det.
Ni får ha det så bra!
lördag, november 02, 2019
lördag helgmys
Ännu en dag med röjning hemma.
Jag var lite trött och så där, men sen kom min särbo hit, men han kommer aldrig
i den tid som han säger. Vi gjorde lite mat ihop. Vi gjorde kyckling i aerofryern
– det går ju snabbt och enkelt att göra. Det blev jättegott. Jag gjorde en
currysås och så hade vi ris till det – jättegott och härligt!
Vi tog oss en Kaffe Karlsson –
det är ju så enkelt – det är Baileys, apelsinlikör och kaffe – gud så gott –
och så grädde på det med lite kakao! Det är smarrigt och gott!
Vi såg på ”Så mycket bättre” och
hade allmänt trevligt. Han sov kvar till dagen efter.
fredag, november 01, 2019
röja rensa slänga
Fredag och jag är ledig från
jobbet – det är helt underbart!
Nu har jag fått in mina nya, fina
garderober, men jädra IKEA som inte fick med gångjärnen. Det missade kanske
lastbilen eller om det är IKEA som har missat att packa ner. Jag fattar inte
att det fattas saker och så där, men de kommer på måndag och sätter upp
dörrarna och fixar.
Sen har jag lyxat och satt in nya
strömkontakter i vardagsrummet. Jag hade barnsäkra, det behöver för fan inte
jag ha i min lägenhet. Det var enkelt och bra att få gjort det.
Nu känns det väldigt nöjt, men
jag var väldigt nervös när jag vaknade i morse och tänkte att nu får jag inte
plats med mina saker, men nu har jag 28 stycken lådor i olika storlekar från
IKEA. Jag hoppas att få plats med sängkläder, dukar – alla fina dukar från
mormor, mamma och Elsa och alltihopa. Jag kan erkänna att jag hade lite hjälp
också. Nu har jag en låda kvar, i den nya garderoben, jag får kolla vad jag ska
lägga i den. Jag får se om jag hittar något mer roligt som ligger gömt
någonstans.
bjud inneboende på middag allt så gött ha någon att äta med.
Sen fick jag faktiskt gå ut och
gå med Lisa – en jättegullig hund. Vi tog en promenad, det var härligt att
komma ut och rensa huvudet, tänka om - göra rätt och göra om. Det var skönt att
fått gjort det.
Nu får jag börja att krypa ner i
sängen, för jag är ganska trött efter allt jag har gjort idag.
Katten har varit med mig
hela dagen och tjôtat.torsdag, oktober 31, 2019
Heldag i Göteborg
ag fick jag gå upp tidigt fastän jag var ledig från jobbet och åka ut och hämta min kompis, som bor ute i skogen. Det var glashalt och äckligt att köra utan vinterdäck. Men jag har faktiskt tryckt på svenskagummihuset – www.svenskagummihuset.se, som jag har beställt mina däck ifrån. Jag tänkte att jag måste våga nu och jag skiter i vad de säger. Det var ett bra köp, sa min särbo.
Vi kom ner till Göteborg. Det flöt på bra med tåget – kors i taket! Sen åkte vi spårvagnen till Sahlgrenska och gick och letade upp huset vi skulle vara i, sen gick vi tillbaka igen. Där hittade vi gott kaffe och ett bageri precis i hörnet där – jag kommer inte ihåg vad det hette.
Sen skulle vi gå ut från detta stället och in i nästa ställe – det var ett jädra springande på olika ställen där man skulle betala och inte betala.
Sen tog vi spårvagnen tillbaka till stan och sen gick vi till… det heter ju inte Balder, det heter något annat, det stället där vi var inne och kikade lite grand. Sen var vi inne på Masai och där hittade jag en klänning och ett par goa byxor. Det var ju gött det!
Sen gick vi till saluhallen och gick till Kåges och tog den goa pannbiffen med potatis. Det var himla gott. Så vi gick lugnt och strosade i Göteborg hela dagen. Vi gick till Espresso House och tog en kaffe med äpplepaj till – det var gott!
Vi har ätit gott och haft det trevligt. Hon fyndade lite tyg att väva med. Jag blev sugen på det tyget, men jag kunde inte köpa det tyget, för jag visste inte var jag skulle lägga det.
Sen körde jag hem henne och det gick bra, det var inte halt längre. Nu ska jag ta det lugnt i eftermiddag och bara softa och ha det skönt.
måndag, oktober 28, 2019
Kylan pågår
God morgon på er denna iskalla morgon!
Jag börjar 8:30 idag, så det är skönt att få sova ut lite grand. Jag leta efter Habibi väldigt mycket, jag hittade knappt inte henne, men hon dök upp när jag började äta min grötfrukost med ägg och kaffe, så det var ju bra.
Jag har ju motorvärmare, men det har jag ju glömt av. Så det var inte kul att gå ut och skrapa rutorna på morgonen – det känner jag inte för. Men det fick jag ju göra då. Isbil nr 1.
Ja, nu får vi se vad det blir för dag, om den blir givande eller ogivande dag. Vi får se. Men vi får hoppas att det blir det bästa av det bästa.
Ha en trevlig måndag, en ny start på veckan!
Vi var nere på det här på jobbet och vi fick en resväska där vi skulle lösa ett mysterium, om vem som var tjuven till guldtackor . Det var ju inte lätt för mig, det var ju papper och sånt där som ska läsas och morse-ord – det är ju inte riktigt bra. Men det var ju kul att vara med mina kära kollegor och inte bara jobba hela tiden! Det var ju underbart!
Sen gick vi ner till Kalasboden – gud vad de har bra sallader och sånt! Jag köpte mig en tacosallad och det var väldigt gott till lunch!
Sen försökte vi att rensa lite bland gamla böcker och det gick sin gilla gång.
När jag kom hem så blev det inget mer gjort överhuvudtaget. Jag kände att det inte är kul att greja så här.
Jag har faktiskt börjat med att få Ica Jättens matkasse och den kom hem till mig igår, för 99 spänn. Det var ju det bästa som har hänt mig – att jag slipper bära i trapporna – jag kan ju inte det! Jag klagar inte men fan, jag hatar de här trapporna i huset!
Ni får ha det så gott!
söndag, oktober 27, 2019
Min födelsedag
– det blev inte som jag hade tänkt mig, överhuvudtaget. Det är min födelsedag.
Jag gick upp och kokade havregrynsgröt, ägg och gjorde kaffe. Vi åt det. Sen var han tvungen att åka hem för någonting, jag vet inte vad det var, men han skulle åka hem. Vi tog kaffe och budapesttårta för att fira mig först.
Jag gick upp och kokade havregrynsgröt, ägg och gjorde kaffe. Vi åt det. Sen var han tvungen att åka hem för någonting, jag vet inte vad det var, men han skulle åka hem. Vi tog kaffe och budapesttårta för att fira mig först.
Sen började jag att röja ur mina tre garderober som jag ska ha iordning. Sen kom min goa gamla kollega och vi åkte ut en sväng till Överby. Jag var inne på ChopChop och köpte biff med ris och firade min födelsedag.
Nu är det kvällen och nu ska jag gå och lägga mig.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




