torsdag, oktober 31, 2019

Heldag i Göteborg

ag fick jag gå upp tidigt fastän jag var ledig från jobbet och åka ut och hämta min kompis, som bor ute i skogen. Det var glashalt och äckligt att köra utan vinterdäck. Men jag har faktiskt tryckt på svenskagummihuset – www.svenskagummihuset.se, som jag har beställt mina däck ifrån. Jag tänkte att jag måste våga nu och jag skiter i vad de säger. Det var ett bra köp, sa min särbo. 
Vi kom ner till Göteborg. Det flöt på bra med tåget – kors i taket! Sen åkte vi spårvagnen till Sahlgrenska och gick och letade upp huset vi skulle vara i, sen gick vi tillbaka igen. Där hittade vi gott kaffe och ett bageri precis i hörnet där – jag kommer inte ihåg vad det hette. 
Sen skulle vi gå ut från detta stället och in i nästa ställe – det var ett jädra springande på olika ställen där man skulle betala och inte betala. 
Sen tog vi spårvagnen tillbaka till stan och sen gick vi till… det heter ju inte Balder, det heter något annat, det stället där vi var inne och kikade lite grand. Sen var vi inne på Masai och där hittade jag en klänning och ett par goa byxor. Det var ju gött det! 
Sen gick vi till saluhallen och gick till Kåges och tog den goa pannbiffen med potatis. Det var himla gott. Så vi gick lugnt och strosade i Göteborg hela dagen. Vi gick till Espresso House och tog en kaffe med äpplepaj till – det var gott! 
Vi har ätit gott och haft det trevligt. Hon fyndade lite tyg att väva med. Jag blev sugen på det tyget, men jag kunde inte köpa det tyget, för jag visste inte var jag skulle lägga det. 
Sen körde jag hem henne och det gick bra, det var inte halt längre. Nu ska jag ta det lugnt i eftermiddag och bara softa och ha det skönt. 
Ni får ha det så gött så hörs vi.

Inga kommentarer: