fredag, november 01, 2019

röja rensa slänga

Fredag och jag är ledig från jobbet – det är helt underbart!
Nu har jag fått in mina nya, fina garderober, men jädra IKEA som inte fick med gångjärnen. Det missade kanske lastbilen eller om det är IKEA som har missat att packa ner. Jag fattar inte att det fattas saker och så där, men de kommer på måndag och sätter upp dörrarna och fixar.
Sen har jag lyxat och satt in nya strömkontakter i vardagsrummet. Jag hade barnsäkra, det behöver för fan inte jag ha i min lägenhet. Det var enkelt och bra att få gjort det.
Nu känns det väldigt nöjt, men jag var väldigt nervös när jag vaknade i morse och tänkte att nu får jag inte plats med mina saker, men nu har jag 28 stycken lådor i olika storlekar från IKEA. Jag hoppas att få plats med sängkläder, dukar – alla fina dukar från mormor, mamma och Elsa och alltihopa. Jag kan erkänna att jag hade lite hjälp också. Nu har jag en låda kvar, i den nya garderoben, jag får kolla vad jag ska lägga i den. Jag får se om jag hittar något mer roligt som ligger gömt någonstans.

bjud inneboende på middag allt så gött ha någon att äta med.
Sen fick jag faktiskt gå ut och gå med Lisa – en jättegullig hund. Vi tog en promenad, det var härligt att komma ut och rensa huvudet, tänka om - göra rätt och göra om. Det var skönt att fått gjort det.
Nu får jag börja att krypa ner i sängen, för jag är ganska trött efter allt jag har gjort idag.
Katten har varit med mig hela dagen och tjôtat.


Inga kommentarer: