tisdag, juni 02, 2020
vem är fel är enskild peson eller myndigheten?
söndag, maj 31, 2020
Bilträff
Nu är helgen snart slut för mig, det har varit en underbar helg! Vi har varit på en liten resa till Halmstad i fredags kväll. Min särbo skulle ha en begagnad trädgårdsmöbel, specialgjord. Vi var inne på nåt nytt ställe i Halmstad som heter Burger Inn, och det var väldigt god mat, en hamburgerrestaurang i Halmstad. Vi tog oss en tur och åkte ner. Vi kom hem sent på kvällen, och han åkte hem till sig och jag åkte till mig.
På lördan var min kära inneboende inne här hos mig. Jag gjorde en silverkaka, och i stället för strösocker i kakan hade jag kokossocker, jag hade dåligt med vaniljsocker hemma. Jag gjorde i ordning en stor silverkaka, så skar vi ner den i rutor. Jag plockade med mig den upp till min särbo. Så kom två goda vänner, och han bjöd på en grillad karrébit och potatissallad och lite grönsaker till, och majs är så himla gott! Och sen tog vi kaffe och silverkaka som jag hade gjort. Sen tog vi oss en biltur med deras bil, cabben, det var himla gott på kvällen att åka. Och det var cruising i stan, jag tror poliserna hade lite grand att göra den här dagen. Och kommunen försökte stänga av gator, men dom kring gjorde detta väldigt bra. Så det var en kul kväll, och jag stannade kvar hos honom.
Söndag, det har varit en toppenhelg med fint väder. På söndag åkte vi ner till slussarna och tog oss en glass och gick en promenad där nere, det var jättemysigt. Sen fick jag tips på en väldigt enkel maträtt: jag skalade potatis och rev lite rårivna morötter. Jag tog laxbitar och la i ugnen med Abbas citron- och dillsås. Och den var riktigt god till maten. Sen gjorde jag i ordning lunchlådan, och det var ju en cowboysoppa jag gjorde. Då hade jag i potatis, köttfärs och chilitomatsås, purjolök och vita bönor. Fasen va gott det blev, men jag ska ju ha det till veckan nu. Så fick han lite grand. Sen körde jag hem honom, vi hade min bil, och det var så snällt av honom att fixa med min nyckel till bilen. Jag har fått stänga den manuellt i flera månader. Men nu hittade vi ett bättre batteri, så nu fungerar den igen.
Ha det så gott!
fredag, maj 29, 2020
betyg på g
Mitt råd är: Ta hjälp av nära och kära. Gör Mind Map och rita och skriv. Försök att ta reda på svåra ord och hur man ska tänka.
Ta hjälp av digitalt lärande.
måndag, maj 25, 2020
I ett framtida dystopiskt ?
fredag, maj 08, 2020
Dax Ta i pluggningen
Så hoppas jag att allting finns hemma som jag ska ha. Men då hörs vi, ha det så bra!
tisdag, maj 05, 2020
covid-19 inte ?
söndag, maj 03, 2020
vilken valborg i sorg
onsdag, april 22, 2020
Jag kan
Men det blev ju Covid 19 och då skulle vi vara ute på olika plattformar: ”itslearning”. Och jag fick en chock nästan. Vi skulle läsa en bok och jag förstod inte varför vi skulle läsa en idiotisk bok: ”Tjänarinnans berättelse” av Margaret Atwood. Det var en märklig historia. Förr i tiden och i framtiden. Det var väldigt svårt att hänga med. Jag gjorde så att jag tog boken och lyssnade på den. Legimus hade inte någon bra uppläsare så jag fick köpa den på Bokus.
Sedan gick jag in på Viaplay och tittade på den engelska filmen baserad på boken. Sedan har jag haft goda vänner som har hjälpt mig att bolla och att tänka djupare och analysera. Och jag har faktiskt klarat första delen. Jag var ändå nära att kasta in handduken… Nu har jag två till uppgifter att göra.