fredag, maj 29, 2020

betyg på g


Nu är det fredag och alltihopa. Nu väntar man bara in betyget från utbildningen. Man ska inte vara så negativ även om man har läs- och skrivsvårigheter. Man måste se sina egna verktyg. Vad man kan behöva ha för hjälp och såhär i Coronatider.
Mitt råd är: Ta hjälp av nära och kära. Gör Mind Map och rita och skriv. Försök att ta reda på svåra ord och hur man ska tänka.
Ta hjälp av digitalt lärande.
Jag tror kanske till 99,5% så har jag fått godkänt på min utbildning i samhällskunskapen. Man kan aldrig ge sig. Det var kul att läsa boken, fast det är en tragisk bok ”Tjänarinnans berättelse”. Hade jag tänkt, då hade jag förstått slutet. Jag ska ju inte leva mig in i figurerna och vara förbannad på dom. Jag ska ju se samhällsnyttan med den här boken. Jag kopplade inte, och så den jävla professorn på slutet som inte är sann och… det var ju väldigt mycket.
Men nu hoppas jag och jag ska berätta för er här också sen när jag får betyget vad jag får för någonting. Jag har fått lite förslag från olika personer här.
Sen har jag sett här nu. Det finns för företag som regel för websidor,;WCAG. Man ska följa olika riktlinjer för hur en webbsida ska se ut. En vägledning är det. Jag tror att det handlar lite om funktionshinder också. Hur det ska se ut, syntolkning och text.
Det här kanske vi ska fråga om, WCAG, om man har det på sina sidor? Det står väldigt mycket bra om det här:  https://webbriktlinjer.se/wcag/. Jag fick lära mig det igår på ett möte jag var på.
Så får ni ha det så gott. Ha en trevlig helg, även om det är Coronatider. Så hörs vi!

Inga kommentarer: