tisdag, maj 05, 2020

covid-19 inte ?


God morgon kära bloggare.


Jag blev väldigt ledsen igår. Jag tycker synd om min  väninna. Hennes släkting gick bort i söndags. De körde in henne med ambulans och så ringer ambulansen till dem och säger att de får komma upp. Ja, och så när de kommer dit så får de inte komma in. Att ha levt hela sitt liv, betalat skatt och hon känner ingen där inne på sjukhuset. Inte någon och barnen får inte komma in och ta farväl av henne. Hon hade inte Covid -19, ingenting sånt. Det var krämpor, hon var 93 år. Hon kunde ha fått ett värdigt avslut på sitt liv tycker jag.
Jag tycker det är fruktansvärt vad det straffar. När personen har bott hemma. Kunde inte de ha fått göra sitt sista avslut med sin lilla släkting  Jag tänker väldigt mycket på dem nu. Är frustrerad över hur samhället är skapat nu.
Och jag går och är helspänd på hur det kommer att bli med mina svar på proven  och såhär. Men jag har börjat nu att gå ut med min inneboendes hund på kvällen. Det känns lite skönt innan man lägger sig att kunna rensa huvudet.

Inga kommentarer: