lördag, april 09, 2016
orklös eller
fredag, april 08, 2016
baklängs är det
Fredag eftermiddag så åkte jag hem och så - min snälla och underbara sambo och jag; vi gick till Singbar och fick en jättegod biff med grönsaker och ris. Det var mumsigt. Och så var det mjukglass till efterrätt. Det var väldigt gott.
Så åkte vi hem och såg på Maria Waern-filmen. Så han var så omtänksam att jag inte skulle göra så mycket med mat. Men jag orkade inte sitta uppe så länge, så jag gick och la mig tidigt faktiskt. Kände att jag var lite sleten. Det värker fortfarande i min handled och jag får försöka och göra så lite som möjligt i helgen. Det känns inte så kul.
torsdag, april 07, 2016
hitta en bra låt om mobbining
Lasse Mattila - Djupt ner i hjärtat det svider
Hej kära bloggare. Jag har inte haft ork och göra detta, och blogga just nu. Jag har haft fruktansvärd värk i min handled. Så har jag mått illa av värken. Sen har jag gått på arbetsterapin och tränat nu 9 gånger, för att förstärka min handled med olika grejor och tränat och sådär.
Det har varit väldigt trevliga personer och det har vart en gruppträning och ja, det har vart motiverande. Fast jag hade handledsskador och de andra hade reumatisk värk och hade såna här paraffingrejorsamtidigt. Jag fattar inte hur de sätter ihop folk. Men det har gått och jag har gjort mina övningar och grejat och donat. Sen har jag vart och prövat vattengympa men det blev ju som i början, innan operation också. Då blev det som en ballong. Och jag har testat spinning, men då höll jag inte i styret och då höll jag ju på och ramla av med spinningskorna på, men det får gå. Jag är motiverad för att få upp flåset igen.
Kan ni tänka er – jag ska på John Cleese i Karlstad nästa fredag!
Jag som knappt inte har språket, engelska. Det ska bli en prövning och testa. Men många säger att jag kommer och klara av detta. Jag kommer och förstå honom ändå. Han är väldigt bra på kroppsspråk, berättade hon faktiskt för mig.
Nu har äntligen Västtrafik här i Västra Götaland fixat en app som heter ”Go to”, så du kan be föräldrar att lägga in, så slipper dom ha busskort. Det blir lite lättare för barnen att kunna använda. Mobilen har deju alltid med sig men busskort har de aldrig med. Bara telefonen är laddad, men det finns ju på bussen nu runt i Västra Götaland. Så det känns bra.
Och jag jobbar fortfarande halvtid och domen blir idag. Jag ska till läkaren, då får vi se vad dom säger och så.
Sen fick jag höra på en bra låt. Och jag kände såhär: Jag är tillbaka i min tid, hur jag var utstött och mobbad på min skola när jag gick, och det är ju samma idag … Det låten var kanonbra. Jag ska lägga ut den på sidan, så ska ni få höra på den. Det är en väldigt bra kille från Uddevalla som spelar in låtar.
Nu har jag skrivit av mig lite granna här, så får ni ha det så gott och så hörs vi!
onsdag, mars 23, 2016
kanske på g igen
så kan många kännas sig när man läs och skriver...
så här käner jag mig se..
måndag, mars 07, 2016
vad är Rosacea?
Finns en länk här:
rosacea
måndag, februari 22, 2016
Änkling bekräftelse
Nu läste jag på en site här: ”Vanligaste skadan vi fallolycka är ligamentskada.” Då behöver man vara gipsad en tid efter, för att det inte ska bli skada och så.
torsdag, februari 18, 2016
Dysseapp
Lite blänkare ifrån mig
Denna och förra veckan har det varit så mycket och göra på arbetsplatsen och så, jag har vart trött och sleten. Jag vet inte vad jag vill säga på min blogg och såhär. Men jag kör stenhårt med träning. Tränar vattengympa och spinning. Jag måste vara igång. Det känns ju väldigt gott. Det känns faktiskt väldigt skönt. Nu har jag ett mål: Efter min operation så ska jag börja på TRX. Vete sjuttsingen vad det är, men det ser ut som band som hänger uppe i luften. Det är jag lite sugen på att testa och se hur man ska göra. Och göra i gruppträning. Det skulle vara kul och börja med något nytt. Och det kan man ju gå ner och göra sen under sommaren också, för det behöver ju inte vara gruppträning. Men jag tycker det är himla kul med gruppträning.
Ja, och sen har jag haft individuella nationella prov för elever som har suttit här hos mg. Jag har känt mig som en grym häxa när jag satt här. Jag fick ju inte hjälpa dem med någonting. Skolverket säger det attär det läsförståelse så även om du har ett funktionshinder så får du ingen hjälp. Hur stärker vi våra elever i detta? Det fattar inte jag.
Många nu har lov, men vi har ju vecka 8 här runt omkring. Jag får se vilket skick jag är i vecka 8. Men nu får jag bara jobba här idag och imorgon så får jag se vad som händer. Men ni får ha’t så gott!



