måndag, februari 22, 2016

Änkling bekräftelse




Nu ska jag berätta om en sak som hände för 6 år sen. Jag var 
med om en fallolycka och gick dagen efter till vårdcentralen. De röntgade den och det fanns ingenting, utan det vara bara att gå hem. Sen fick jag höra det ena och det andra. Jag kände mig inte betrodd, över huvud taget, att jag hade ont och värk. Jag känner att 6 år av mitt liv har blivit helt och hållet förstört. Vid den djävligaste tiden så har jag mått illa och haft djävulsk värk, så jag, som tidigast, gått och lagt mig vid halv sju för att slippa den här jävla fantomvärken, som jag har haft. 
Nu läste jag på en site här: ”Vanligaste skadan vi fallolycka är ligamentskada.” Då behöver man vara gipsad en tid efter, för att det inte ska bli skada och så. 
Jag gjorde en artroskopi, titthålsundersökning, på armen igår, äntligen. Då fick jag se att det var ligamentskada i handen. De gjorde en titthålsoperation och nu är det konstaterat. Jag känner att en sten föll från mitt bröst – nu behöver jag inte hävda mig och tala om hur ont jag har. Nu kan jag bara tala om att jag har värk och det är ingen kärringsjuka eller nåt sånt över huvud taget. 
Det blir operation om 6 månader. Men jag ska försöka att träna med sjukgymnast innan, men först är det vila i 14 dagar. Mitt mål är att cykla Vasaloppet den 6 mars, men jag får se om jag klarar det, det har ju gjort ont när jag har tränat. Om 5 – 6 månader kan de gå in och laga det här. Det känns så gott! Det var ju så mycket trasigt där inne. 
Ja, hur behandlar folk andra – anhöriga förstår inte, de tror att man inte vill göra någonting. Men om man har så ont, så man inte kan hålla i någonting, så borde man väl förstå. Men nu har jag fått svart på vitt vad det är. 
Ni får ha det så gott, så hörs vi!



Inga kommentarer: