torsdag, april 07, 2016

hitta en bra låt om mobbining





Lasse Mattila - Djupt ner i hjärtat det svider


Hej kära bloggare. Jag har inte haft ork och göra detta, och blogga just nu. Jag har haft fruktansvärd värk i min handled. Så har jag mått illa av värken. Sen har jag gått på arbetsterapin och tränat nu 9 gånger, för att förstärka min handled med olika grejor och tränat och sådär.

Det har varit väldigt trevliga personer och det har vart en gruppträning och ja, det har vart motiverande. Fast jag hade handledsskador och de andra hade reumatisk värk och hade såna här paraffingrejorsamtidigt. Jag fattar inte hur de sätter ihop folk. Men det har gått och jag har gjort mina övningar och grejat och donat. Sen har jag vart och prövat vattengympa men det blev ju som i början, innan operation också. Då blev det som en ballong. Och jag har testat spinning, men då höll jag inte i styret och då höll jag ju på och ramla av med spinningskorna på, men det får gå. Jag är motiverad för att få upp flåset igen.

Kan ni tänka er – jag ska på John Cleese i Karlstad nästa fredag! 
Jag som knappt inte har språket, engelska. Det ska bli en prövning och testa. Men många säger att jag kommer och klara av dettaJag kommer och förstå honom ändå. Han är väldigt bra på kroppsspråk, berättade hon faktiskt för mig.

Nu har äntligen Västtrafik här i Västra Götaland fixat en app som heter ”Go to”, så du kan be föräldrar att lägga in, så slipper dom ha busskort. Det blir lite lättare för barnen att kunna använda. Mobilen har deju alltid med sig men busskort har de aldrig med. Bara telefonen är laddad, men det finns ju på bussen nu runt i Västra Götaland. Så det känns bra.

Och jag jobbar fortfarande halvtid och domen blir idag. Jag ska till läkaren, då får vi se vad dom säger och så.

Sen fick jag höra på en bra låt. Och jag kände såhär: Jag är tillbaka i min tid, hur jag var utstött och mobbad på min skola när jag gick, och det är ju samma idag … Det låten var kanonbra. Jag ska lägga ut den på sidan, så ska ni få höra på den. Det är en väldigt bra kille från Uddevalla som spelar in låtar. 

Nu har jag skrivit av mig lite granna här, så får ni ha det så gott och så hörs vi!

 


Inga kommentarer: