tisdag, april 14, 2015

segaråttan

Nu är det tisdag morgon och jag önskar att jag hade någon som drog ur mig ur sängen. Det var väldigt segt att ta sig upp så.
Omotiverade elever förklarar inte Sveriges svaga resultat i Pisa-testen, visar en ny rapport. Skolans problem är större än så, skolan lyckas inte nå fram till moderna ungdomar säger testets projektledare Magnus Oskarsson.” Det står på Metros hemsida idag. Ja så är det. Stressigt schema. Nyligen gjorde niondeklassarna på Södertörns friskola i Stockholm årets Pisa-test. Trots stressigt schema var de motiverade men flera anser att det kan blir bättre.” Jag har inte läst igenom så här himla noga nu men jag vill ta reda på detta med Pisa. Detta stod i Metro idag. Ni får gå in på Metro och läsa lite om undersökningen och Pisa. 

Det gick sin gilla gång på jobbet, jobbar och sliter och försöker pussla ihop schemat och det är inte lätt att få ihop det. Och jag hade ingen lust alls att gå ner på träningen, jag hade bokat vattenträning, stollhätta jag. Men jag gick ner och gjorde träningen och jag blev faktiskt väldigt trött när jag kom hem och jag kröp ner görtidigt för jag kände att nej jag vill inte vara uppe något mer, jag vill bara gå och lägga mig. Men ni får ha en bra dag.

Inga kommentarer: