lördag, maj 28, 2016

Upp och stressa



Upp och stressa lite grand, göra sig i ordning och stå här ute strax efter halv elva. Så kommer min kära goa före detta kollega, och det är trevligt att träffa henne, lite kul. Vi träffas inte så ofta. Vi var ute och letade efter barnskor, och dotterskor till henne. Men det är svårt att hitta ballerinaskor nu för tiden. Sen hittade vi ett par sandaler till barnbarnet. Vi strosade runt och tittade på kläder, Masai, gud vilka fina klänningar, en rosa jättefin, men tusen spänn! Vi får vänta tills det blir rea på den. Så gick vi till Nordfeldts och tog kaffe och en god skagenröra-smörgåstårtbit. Men 72 spänn för den där lilla biten, det är ockerpriser dom tar. Dom kunde ju faktiskt ta lite mindre för dom. Så träffade vi en annan där som jag jobbar ihop med idag, och pratade lite grand och tog det lite lugnt. Så gick vi lite grand på shoppingcentret och tittade på stavar. Jag tänkte att jag skulle gå stavgång i sommar. Dom gamla är för hårda för mina handleder, dom nya är lite mjukare och behändigare tror jag. Så var jag inne i en annan affär och hittade Soyaprodukter. Jag hittade linnen. Jag älskar dom här linnena, och det är svårt att få tag på dem.

Åkte vi hem, och så följde jag med gubben till affären och så köpte vi grillad fläskfilé och gotländsk potatissallad från Rydbergs tror jag det var, med vitlök, den var riktigt smarrig och god!

 Sen tog vi oss ner till cruisingen här och tittade på bilar. Det är inte så kul på kvällen, för det är ju så mycket fylleungdomar. Men det var en trevlig dag att uppleva, underbart, och trevligt att komma ut lite grand. 

fredag, maj 27, 2016

❤️Gubben försöker väcka mig❤️

Fredag morgon, gubben väcker mig tror jag fyra fem gånger innan jag tar mig upp här. Jag är trött och seg och alltihopa, jag vet inte vad jag har gjort i morse över huvud taget hemma. In i duschen, käka lite frukost, åker iväg med bilen till jobbet. 

Idag blev det väldigt lugnt, för det är en sån helg som han vill meka och så där. Det blir väl långrandigt för mig, men jag får se vad jag kan hitta på, och få förmågan till att göra nånting också. 
jag min sambo tog och åket ner till Thaisingbar: åt en t en god buffemat. 
Nu är det fredag, och det är skönt, det är härligt, det är gott!


torsdag, maj 26, 2016

En solig dag

Vilken dag det blev! Soligt väder och helt underbart! Och jag har varit på lite möten och sånt på eftermiddagen, och hade med mig Taltjänst som skrivhjälp. Det är kanonbra, så jag kan diskutera på våra möten som vi ska ha efter skolavslutningen. Jag kan berätta och understryka det som är viktigt och så där. Typiskt, jag tänkte att jag skulle gå på vattenträningen, men jag var första reserv, och kom inte med på träningen. Det var snopet, det var ju sista gången. Det var synd att det inte blev någon vattenträning, men jag blev så sugen på hamburgare, så jag sms:ade min kära sambo. Vi åkte till Sibylla och tog oss en hamburgare i stället. Jag fick trösta mig med nånting gott. Vi tittade inte så mycket på tv, vi bara kröp ner i sängen och la oss sen, klockan var ju mycket.

onsdag, maj 25, 2016

Aftonfrid


Ja, idag har jag vart lite trött och så där, men det har vart en lite spännande grej som jag har gjort. Jag har åkt till mitt drömställe – Vårhaga, i min bil med en elev. Och så visade jag ”Aftonfrid” för den eleven. Det är så mysigt där uppe där John Ekström har vart och skrivit dikter, och sytt där uppe tror jag också. Det är så fint där uppe, det är jättemysigt. Så eleven var jättespänd och tyckte det var helt fascinerande. Så jag gick runt med min kamera och tog massor med kort. Det var helt fascinerande och att se med andra ögon. Så gick vi ner till badplatsen och tittade på mitt gamla hus. Jag saknar det lite granna, men det är en tid som ligger bakom mig. Och jag tror inte min sambo skulle tycka om det stället direkt. 
Så att den här dagen har vart en väldig upplevelse och lärarna har varit stolta över mig, att jag har lyckats med det här. Och jag känner mig nöjd och belåten. Så nu är jag lite trött och lite sleten, men det får gå. Jag tycker att det har vart jätteroligt. 

En sevärd och titta på Aftonfrid. 

tisdag, maj 24, 2016

Ansiktskräm mot rosacea

Hittade en ny kräm för rosacea.. den finns på apoteket..  toppen har solkräm i också..

Bild på Dermalex rosacea


  • ·         Ansiktskräm mot rosacea
    ·         Oparfymerad
    ·         Lindrar rodnad, torr hud och synliga blodkärl. Tillför huden fukt och näring.
    ·         Kan användas varje dag, lämplig för långtidsbruk.
    ·         Denna produkt har gått igenom Apotekets kvalitetskontroll. Läs mer


https://www.apoteket.se/produkt/dermalex-rosacea-30-g-252876/

vad händer i stan?

Nu är jag på väg hem från jobbet. Det hade hänt i stan att Det var en Hotfull man anhållen efter hot på boende, Polisen hade kallat in insatsstyrkan från Göteborg. blev lite rädd, det stod poliser, de hade stängt av vägen och satt upp plastgrejer och sånt när jag åkte hem, så jag fick åka lite runt. Det var pådrag med allt möjligt här runt omkring, men jag klarade mig hem.

 Sen åkte jag hem och kokade mig lite havregrynsgröt. 

Sen tänkte jag ”Jag måste testa, jag måste försöka”, så jag var faktiskt nere på träningen. Det var en jättego tränare, Anna är ju så bra på Älvhögsborg. Hon har full förståelse för hur vi gör och så här, och frågar hur det går. Men typiskt, så får jag ju kramp i benen när jag tränar. Det är väl ovanan. 


När jag kom hem så kom grannfrun upp, och jag och min sambo satt och lärde henne hennes nya telefon, hon har köpt sig en iPhone. Det var ju väldigt förståndigt, och det var enkelt för henne att förstå tyckte jag. Det har jag försökt säga till henne flera gånger. Vi satt en och en halv timme och gjorde basic med henne, och bjöd henne på mangoglass och satt och pratade en stund. Det var ju väldigt roligt att lära någon som vill lära sig också. Så är det, så har dagen varit, det har varit en upplevelse i alla fall. Men ni får ha det så gott, så hörs vi!

måndag, maj 23, 2016

Ny vecka







På väg till jobbet upptäck jag ett fint träd.


Det är start på en ny vecka, det är inte så många dagar kvar, sen blir det snart sommarlov! Det är två veckor kvar ungefär. Det känns – vad fort tiden har gått - ungefär, och jag har jobbat 75 % i stället för 25 %, och det känns väldigt bra. Men jag är lite trött på min träning, min handledsträning, jag har hållit på med den. Men det får ju gå. Jag tog bussen till jobbet idag, för jag kände ”Nej, hålla på och leta efter parkering, jag orkar inte snurra med det.” 

Sen när jag kom hem så blev ju faktiskt gubben lite piggare, så vi åkte bort till hans motorcykel. Sen gick vi ner till slussarna, och gick runt där och strosade. Det var härligt att gå och titta, men jag undrar om dom håller på och renoverar, eller om dom har gått och kursat där nere i det gamla området, jag vet inte. 


Sen när vi kom hem så tog vi oss faktiskt lite mangoglass och kaffe, det var riktigt smarrigt och gott.


 Sen satt jag och tittade på ”Ska vi göra slut?” igår. Att man fortfarande, 2003, satte barn med särskilda behov med dyslexi i särskolan, jag fattar inte detta! Hur kan dom göra så med barn? Det drabbar dem i vuxen ålder. Jag blev väldigt berörd när jag satt och såg på detta. Så är samhället idag. 

 Gjorde gubben faktiskt lite pannkakor, så jag åt lite grand, och tog det lite lugnt. 

Jag försökte gå och lägga mig och läsa en ljudbok. Jag håller faktiskt på och läser Den tredje rösten av Rolf och Cilla Börjlind. Det är ju Springflodens film som fortsätter. Det känns väldigt spännande, jag har nästan inte tid att göra något annat. 

♥Men ni får ha det så gott, så hörs vi!♥









 Promix ner vid Slussen. En belöning blev mangoglass och kaffe.