tisdag, maj 24, 2016

vad händer i stan?

Nu är jag på väg hem från jobbet. Det hade hänt i stan att Det var en Hotfull man anhållen efter hot på boende, Polisen hade kallat in insatsstyrkan från Göteborg. blev lite rädd, det stod poliser, de hade stängt av vägen och satt upp plastgrejer och sånt när jag åkte hem, så jag fick åka lite runt. Det var pådrag med allt möjligt här runt omkring, men jag klarade mig hem.

 Sen åkte jag hem och kokade mig lite havregrynsgröt. 

Sen tänkte jag ”Jag måste testa, jag måste försöka”, så jag var faktiskt nere på träningen. Det var en jättego tränare, Anna är ju så bra på Älvhögsborg. Hon har full förståelse för hur vi gör och så här, och frågar hur det går. Men typiskt, så får jag ju kramp i benen när jag tränar. Det är väl ovanan. 


När jag kom hem så kom grannfrun upp, och jag och min sambo satt och lärde henne hennes nya telefon, hon har köpt sig en iPhone. Det var ju väldigt förståndigt, och det var enkelt för henne att förstå tyckte jag. Det har jag försökt säga till henne flera gånger. Vi satt en och en halv timme och gjorde basic med henne, och bjöd henne på mangoglass och satt och pratade en stund. Det var ju väldigt roligt att lära någon som vill lära sig också. Så är det, så har dagen varit, det har varit en upplevelse i alla fall. Men ni får ha det så gott, så hörs vi!

Inga kommentarer: