lördag, maj 28, 2016

Upp och stressa



Upp och stressa lite grand, göra sig i ordning och stå här ute strax efter halv elva. Så kommer min kära goa före detta kollega, och det är trevligt att träffa henne, lite kul. Vi träffas inte så ofta. Vi var ute och letade efter barnskor, och dotterskor till henne. Men det är svårt att hitta ballerinaskor nu för tiden. Sen hittade vi ett par sandaler till barnbarnet. Vi strosade runt och tittade på kläder, Masai, gud vilka fina klänningar, en rosa jättefin, men tusen spänn! Vi får vänta tills det blir rea på den. Så gick vi till Nordfeldts och tog kaffe och en god skagenröra-smörgåstårtbit. Men 72 spänn för den där lilla biten, det är ockerpriser dom tar. Dom kunde ju faktiskt ta lite mindre för dom. Så träffade vi en annan där som jag jobbar ihop med idag, och pratade lite grand och tog det lite lugnt. Så gick vi lite grand på shoppingcentret och tittade på stavar. Jag tänkte att jag skulle gå stavgång i sommar. Dom gamla är för hårda för mina handleder, dom nya är lite mjukare och behändigare tror jag. Så var jag inne i en annan affär och hittade Soyaprodukter. Jag hittade linnen. Jag älskar dom här linnena, och det är svårt att få tag på dem.

Åkte vi hem, och så följde jag med gubben till affären och så köpte vi grillad fläskfilé och gotländsk potatissallad från Rydbergs tror jag det var, med vitlök, den var riktigt smarrig och god!

 Sen tog vi oss ner till cruisingen här och tittade på bilar. Det är inte så kul på kvällen, för det är ju så mycket fylleungdomar. Men det var en trevlig dag att uppleva, underbart, och trevligt att komma ut lite grand. 

Inga kommentarer: