onsdag, april 17, 2024

"En Morgonfylld med Bekanta Ansikten och Teknikstrul



Idag vaknade jag som vanligt med den där morgonkvickheten som bara inte kan vänta på att dagen ska börja. Efter att ha ställt mig upp och gått igenom den vanliga morgonrutinen skyndade jag mig till busshållplatsen för att ta mig till min destination. På bussen hade jag turen att träffa på en bekant ansikte, busschauffören, som visade sig vara en kollega till min före detta sambo. Det var verkligen trevligt att få en liten pratstund och påminnas om alla de roliga festerna vi hade deltagit i tillsammans.

Nu sitter jag här igen, försöker ladda upp den där filmen som jag tänkt inkludera i mitt nästa kolegorsom ska få se den- Tekniken kan verkligen vara knepig ibland, och det verkar som att jag stöter på lite problem med att få allt att fungera smidigt. Men jag ger inte upp så lätt, snart ska jag ha den filmen redo att dela med mina ungdommar.

Senare idag planerar jag att träffa min "habibi", en person som jag verkligen tycker om att spendera tid med. Det ska bli så härligt att få umgås och bara njuta av varandras sällskap.

Så även om dagen började med lite teknikstrul, ser jag fram emot resten av dagen och alla trevliga stunder som väntar runt hörnet. Livet är fullt av små äventyr och överraskningar, och det är upp till oss att ta vara på dem och göra det bästa av varje ögonblick.





Inga kommentarer: