torsdag, april 18, 2024

"Sista Pusten av Veckan: Reflektioner inför en Fullspäckad Helg"

 

Den här veckan har verkligen rusat förbi, och jag känner mig lite överväldigad av allt som har hänt. Jobbet har varit hektiskt med flera projekt som måste slutföras innan helgen, och jag har försökt jonglera mellan arbete och personliga åtaganden på bästa möjliga sätt.

Att ha Habibi vid min sida har verkligen varit en tröst under stressiga dagar. Hans lugnande närvaro och osvikliga kärlek får mig att känna mig lugn även när allt annat verkar kaotiskt. Han är som en klippa mitt i stormen, och jag är så tacksam för hans närvaro i mitt liv. Jag fick göra i ordning min matlåda klockan 5 på morgonen, och det blev potatismos och köttbullar. Typiskt att iCloud krånglade igår så uppgifterna har ännu inte synkats. med.

Och att få höra att eleven klarade provet, det är verkligen en lättnad. Som lärare är det alltid en glädje att se ens elever lyckas och utvecklas. Jag är så stolt över deras framsteg och deras hängivenhet till lärande. Vi ska stå på loppis i helgen, men jag har ännu inte packat ned några saker. Tanken är att kunna återanvända saker och sälja det man inte använder.

Nu ser jag fram emot att få njuta av helgen, även om den kommer att vara fullspäckad. Jag hoppas kunna ta mig tid att koppla av och ladda batterierna inför den kommande veckan. Oavsett vad helgen har att erbjuda, så är jag redo att ta emot det med öppna armar och en positiv inställning. För livet är fullt av överraskningar, och det är upp till oss att omfamna dem och göra det bästa av varje ögonblick.


Inga kommentarer: