torsdag, oktober 17, 2019

Tåg stopp

Vilken dag det blev för mig, det blev ganska jobbigt… Tur i oturen så kände jag att jag måste sticka iväg tidigare, så jag kunde ta det lite lugnt och ta lite kaffe på stationen innan jag åker, ta det lite soft. Så var jag inne och tittade på tavlan: Inställda tåg! Då skulle vi åka med en buss till Göteborg. Det tar ju mer än en timme att åka ner till Göteborg, då hinner vi inte med Stockholmståget. Så jag ringde min särbo och frågade om dom kunde hjälpa oss och köra oss till Göteborg. Tur att han var ledig idag och hade min goa bil, så han körde oss till Göteborg. Vi kom i god tid dit ner, och det kändes lugnt och gott. Så tog vi tåget till Stockholm, så fick vi vänta en stund där, och nu är vi i Uppsala. Och typiskt gps:ensom det blev fel på. Man skulle vänta lite, men det tänkte jag inte på, men sånt kan ju hända. Så fick vi jättegott renskav med rotmos. Så nu ska vi krypa ner i sängen och börja med mässan i morgon.

Inga kommentarer: