onsdag, juli 04, 2012

aj vilken värk


God morgon!

Jag vaknade med träningsvärk, jag har ont i hela kroppen och jag vet i alla fall att jag lever! Jag är öm överallt, jag vet inte var jag inte är öm! Det kommer en kär kollega till mig idag och hälsar på. Vi ska ha lite hallonpaj, kaffe och vaniljsås. Jag tänkte att vi får ha lite gott till fika. Sen är det marknad på stan och det är musikunderhållning i kyrka, så jag funderar på alltihopa, för jag ska åka ner till apoteket, för det glömde jag så klart igår. Så jag funderar att åka ner och gå bort till kyrkan sen och höra på musiken, men jag vet inte. Vi får se hur lång tid det tar med min kollega. Nu ska jag äta lite frukost och så kommer hon om en timma.

Ja, hur är mitt liv egentligen? Jag fick ett samtal och det var helt underbart.

Sen satt vi och fika här, jag och min pensionärskollega. Vi hade lite trevligt. ”Du ska inte med ner till marknaden?”

Vet ni vad fröken gör, jo, hon går ner till stan. Någon tycke att vi skulle gå in på Innovatum, men vi kom bara upp till det nya lyxområdet, så vi snurra lite granna, men det gick ju bra det. Att snurra lite på stan, det gör inte mig nånting, det är gott att vara ute och gå promenader. Det är helt underbart!

Jag fick se när linbanan körde igång och åkte iväg med nån i där.

Vi gick runt på marknaden och jag köpte en sån där plånboksväska, som man har invid kroppen. Det kändes väldigt bra, så den ska jag använda till helgen. Jag gick runt och titta, sen sa vi adjö och jag åkte hem. Jag fick ytterligare ett samtal.

När jag kom hem ringde ytterligare en före detta arbetskamrat till mig, vi åkte ner till stan och gissa var vi hamna – Singbar, vi åt lite mat och prata.

Sen ringde en viss person igen och så. Så det var lite trevligt och så där.

Jag har åkt den där bussen fram och tillbaka idag då, förutom en vända ner, då gick jag. Jag kände mig riktigt redig, när jag har snurrat iväg och så. Lilla Zaffi har varit lite själv. Jag har svårt att somna, klockan är faktiskt sent nu. Nu sitter Zafira på min mage och undrar vad jag sysslar med egentligen i mitt liv.

Ni får ha det så gott, må väl alla människor!


Ni får ha det så gott!







                                                                                     

Inga kommentarer: