måndag, mars 19, 2012

Man vaknar och är glad, solen skiner och alltihopa! Men usch, det har ju haglat också, det är inte så kul! Men det är måndag, och en ny arbetsvecka, och det kommer att bli lite grand att greja med… Jag ska försöka att truga till mig att gå på vattenjympan här nu, får se om jag orkar och så. Det blåste lite jäkligt ute, men det får gå. Sen har jag med mig min matlåda och så. Men ni får ha en bra dag, jag hoppas att vädret håller i sig!

Vad tiden går! Det är faktiskt 29 år sedan jag flyttade hit ner! Det är snart 30 år som jag har bott här! Nu kan jag inte säga att jag är värmlänning längre! Men jag tycker alltid att hemma är hemma, Värmland är Värmland! Hade jag haft möjlighet hade jag nog tagit mitt pick och pack och flyttat hem igen. För här finns ingenting kvar att leva för, egentligen, här nere. Det är bara mitt jobb jag trivs med. Men vi får se, jag får leta efter en bil här, en sprutt-i-bang-bang, så man kommer ut i friheten och åka ut till mitt goa ställe! Så jag kan gå promenader och ha det härligt ute. Men vi får se hur jag kan göra… jag får kika vidare. Men jag blev snopen att tiden har gått så fort. Att det är så länge sen jag tog bilen hit ner! Nu ska jag börja jobba lite grand här!
Efter jobbet blev jag väldigt slö och slapp, jag hade ingen lust med någonting nästa. Jag ringde till min kära kollega och frågade om vi skulle strunta i vattengympan. ”Nä, gå till korsningen, så kan du åka med mig”. Jag bytte om och åkte iväg på vattengympan. Det var sådär, men jag kom ut och träna i alla fall. Men det är inte alls roligt längre. Sen gick jag bara hem och tog mig en smörgås och sen gick jag och la mig. Jag pratade med Jönsson lite grand. Det var inte mycket mer som jag gjorde.

Inga kommentarer: