tisdag, mars 20, 2012

Det är vårdagsjämning idag

God morgon!
Det är vårdagsjämning idag – det är meningen att det ska bli vår.
Upp som vanligt och göra i ordning lite mat och frukost och dona. Jag byter jacka på morgonen och tänker mig så klart inte för och jag glömmer mina arbetsnycklar – det är inte kul. Jag blir nästan desperat på jobbet, men det är tur att jag har snälla kollegor, som kan hjälpa mig, så jag kommer åt min dator och kommer in på mitt rum och så där. Det är tur det.
Nu får vi se om jag kommer med på vattengympan idag, jag står som tredje reserv. Är man inte motiverad, så är det inte kul alls att gå på vattengympan. Vi får se hur det blir.
Nu ska jag kila iväg och göra min arbetsplikt.

Efter jobbet kände jag mig som en ventil hade gått ur mig, jag var helt slut! Men jag sms:ade med Jönsson, och vi bestämde att vi skulle gå ut och gå vid Ryrbäcken. Men han kom hem lite för sent, så jag fick gå den vanliga promenaden. Det var riktigt skönt att komma ut, så fick jag avreagera mig på allting som jag var frustrerad över. Sen när vi kom hem så tog vi oss en milkshake och såg på Äntligen hemma, och satt och tittade på tv lite grand. Sen sa jag till honom ”Nu får du hoppa in till dig, för nu ska jag gå och lägga mig, för jag känner mig trött.” Han är snäll, för han ser när jag blir trött och så. Det blev ingen vattenjympa för mig heller, för det är ju 22 platser, och så är det ytterligare 20 som vill gå på detta passet. Och jag var reserv, och jag kom ju inte med, och det tog musten ur mig. Det var inte alls kul att stå och vänta på att komma med på en vattenjympa. Men nu är det en morot snart, för jag ska skita i att åka bussen, jag är så trött på den här bussen! Men ni får ha en bra kväll!
 

Inga kommentarer: