måndag, februari 21, 2011

min träning




Utanför mitt fönster idag är det sexton minusgrader – usch vad kallt det är.
Nu ska jag gå en promenad med vovven, men det blir korta utepass för henne idag, för hon är så liten och det fryser väldigt fort för henne. Vi får gå ut flera gånger istället, så det blir bra för henne också. Så nu ska jag palta på mig kläder och ta på mig min Jokkmokkmössa och gå ut med Goldie.
Sen ska jag börja jobba med OpenOffice, så får jag se vad jag tycker om det programmet. Jag ska se om jag kan göra nåt roligt till barnen, när dom kommer tillbaka efter sportlovet. Sen hittar jag många nya vänner och det är lite kul att man kan se att två personer känner varandra, fast dom bor inte ens på samma ort. Så det måste jag forska lite i, jag är lite nyfiken – jag är alltid nyfiken.
Vi får se vad som händer under dagen.Min middag idag är att göra potätemos. Det längtar jag efter. Och köttbullar och lingonsylt ska det bli idag. Och jag brukar göra så jag kokar lök med potatisen. Det är väldigt gott med potatiskryddan och detta i. Det är smarrigt och gott faktiskt.
Vi har varit ute på en liten gullig promenad, men hon tvärvände ju. Hon ville inte gå så långt! Så det är inte så käckt nu. Men det är bara minus 6 ute nu. Jag ska bjuda henne på köttbullar och potätemos här nu också. Så kommer dom i eftermiddag och hämtar henne. Ni får ha´t så gott!

Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: