tisdag, februari 22, 2011

OpenOffice

God morgon på er alla bloggare!

Utanför mitt fönster idag är det 11 minusgrader, man känner inte precis för att palta på sig kläder och gå ut!
Nu ska jag fortsätta att arbeta med OpenOffice nu, när jag har fått svar på olika saker.
Senare ska jag på vattenträning idag, tänkte jag. Det är ju väldigt käckt, men man har ju inte lust att palta på sig kläder och så där.Jag satt här och jobba lite, så fick jag ett sms från min gulliga svägerska, som tydligen är i stan och grejar idag. Hon sa att hon kommer och hämtar mig här, så jag får skjuts upp till vattengympan. Jag blev superglad! Gud va gott, så slipper jag springa ut i kylan. Så det är ju helt perfekt för mig idag!
Nu ska jag göra Joslas kaka! Det är inget bakpulver i, utan det är bara smör, socker och vetemjöl, så klart och mandelspån. Det ska jag göra här, så får vi se hur det blir. Jag har gjort det i flera år, men nu har jag inte gjort den på 15 år. Mamma gör den ofta, för hon tycker den är enkel och bra. Så jag ska se hur den blir och tala om receptet, för det är en superenkel, torr kaka.
Efter alla godsaker som vi åt idag… svägerskan hade med sig semla och jag hade bakat och sen åt vi pannkakor på det, då kändes det väldigt nyttigt att gå ner och träna! Jag var nere och träna vattengympan och sen var jag på möte. Nu på kvällen tänkte jag testa det nya fotoprogrammet adobe photoshop elements, för att se hur det fungerar och så. Jag ska försöka lära mig det och kunna det.

Jag hade riktigt flyt, för efter vattengympapasset, så fick jag skjuts till en lokal, så jag var med på styrelsemöte på kvällen och sen sluta Henke samtidigt som mig, så et var himla gott att vi kunde åka hem ihop.

Ni få ha det så gott!

1 kommentar:

jayne sa...

Hoppas du får en bra dag!!!!
Joslas kaka..låter som enkel och god... vad gör man av smeten?? I en bakform...in i ugnen...?? :)