torsdag, oktober 17, 2019

Tåg stopp

Vilken dag det blev för mig, det blev ganska jobbigt… Tur i oturen så kände jag att jag måste sticka iväg tidigare, så jag kunde ta det lite lugnt och ta lite kaffe på stationen innan jag åker, ta det lite soft. Så var jag inne och tittade på tavlan: Inställda tåg! Då skulle vi åka med en buss till Göteborg. Det tar ju mer än en timme att åka ner till Göteborg, då hinner vi inte med Stockholmståget. Så jag ringde min särbo och frågade om dom kunde hjälpa oss och köra oss till Göteborg. Tur att han var ledig idag och hade min goa bil, så han körde oss till Göteborg. Vi kom i god tid dit ner, och det kändes lugnt och gott. Så tog vi tåget till Stockholm, så fick vi vänta en stund där, och nu är vi i Uppsala. Och typiskt gps:ensom det blev fel på. Man skulle vänta lite, men det tänkte jag inte på, men sånt kan ju hända. Så fick vi jättegott renskav med rotmos. Så nu ska vi krypa ner i sängen och börja med mässan i morgon.

onsdag, oktober 16, 2019

Detta får inte hända!

Vilken händelserik dag det blev. 
Jag jobbade hela dagen, och sen till frissan. Jag gjorde mig jättefin i håret. De är jättebra på Hårverkstaden i Trollhättan! Det är mycket kunniga frisörer som har den frisörsalongen! 
Jag tyckte det var lite knepigt och konstigt och jag trodde jag hade fått synbortfall och allt möjligt konstigt! Jag gick tillbaka dit, där jag köpte mina glasögon – jag trodde inte min syn – att det skulle vara så! De har skrivit fel på siffror och jag har fått fel glas i mina glasögon – inte kul alls att få det så här, precis innan resan och allting! Plus när jag tvätta glasögonen på morgonen, så fällde de färg! 
Vilken skit det blev för mig! 
Nu, ikväll så har min lilla Habibi åkt upp till min särbo, så nu är det tomt och övergivet här.

 Nu får ni ha en trevlig kväll. Nu ska jag krypa ner. Jag är nästan färdigpackad till mässan imorgon. 
Ha det så gott!

tisdag, oktober 15, 2019

shoppingrunda med lite träninspass


Hej och hå, nu är det tisdag igen, och full fart och full fräs! 

Tur att jag har goda vänner som lockar med mig på vattenjympa, så jag får lifta. Jag orkar inte köra bil på kvällen efter jobbet. Och vilket pass vi kom på! Ojojoj, Anna är ju helt crazy! Hon kör stenhårda pass, så man blir ju helt mör och helt slut. Men det gick ju bra att köra detta. Så det var en timme på vattenjympa, jag känner mig jätteredig, jättenyttig, och alltihopa. Sen tog jag mig en promenad till staden, det är inte långt ifrån, och hämtade ut mina två nya glasögon. Åh vad gott att få nytt, nu ser jag som en prinsessa igen, det är härligt! Så köpte jag mig en ny necessär också, jag var tvungen att shoppa lite grand till resan. Men nu ska jag krypa ner i sängen, nu får tisdagen vara bra, jag känner mig nöjd att jag har varit ute och tränat och gått lite grand.

 Men ni får må så gott ute i världen, hoppas många läser min blogg. 

måndag


Vilken morgon det var jag vaknade till, det var väldigt stressigt och trögt att ta sig upp. Så nu har jag faktiskt kommit igång och börjat jobba. Det gick sin gilla gång på jobbet, och jag känner så här: trägen vinner faktiskt. Nu fick jag sålt mina älskade mattallrikar som jag tycker väldigt mycket om, men man kan inte ha allt i livet. Man kan inte äta på tjugofem olika mattallrikar, men nu känner jag att jag har en bra uppsättning, nu har jag mormors gröna mattallrikar och en matservis, det får räcka. Så köpte jag två Ikea-skålar som jag tycker är goda att äta ur. Men jag funderar på att köpa två till, så jag har fyra. Efter detta så hade föreningen bjudit in ett nytt företag som ska leverera vårt bredband. 1000 Mb för 62 kronor i månaden i 36 månader, men jag undrar – vad blir priset sen efteråt? Det är ett avtal på 36 månader, och man får inte behålla det gamla fibernätet, för det kommer bredbandsbolaget att släcka ner. Bahnhof heter det, företaget. Det var ingen disciplin på mötesfolket, dom satt och pratade fast dom inte hörde, och det var lite rörigt tyckte jag. Jag kände att ”snart går jag härifrån”. Men jag satt kvar som en snäll lydig dam där. Så nu ska jag bara krypa ner i sängen och lägga mig, för jag känner mig trött och seg. Men jag ska faktiskt slå en signal till bredbandsbolaget också. Ha det så gött!

söndag, oktober 13, 2019

Blogghelg


Undrar hur helgen har varit egentligen. Jag blev faktiskt lite ledsen, sådär, jag trodde att min särbo skulle sova över hos mig på natten, men han ville inte det. Han var här och åt middag hos mig. Då gjorde jag kyckling med ris. Och sen hade jag köpt mango, chili och kokos och gjort en sås. Men jag tyckte chilin tog över faktiskt. Men jag satt och tittade på Tuben och tog det lite lugnt här på lördagen.

 På söndagen gick jag upp och fixade en stor lasagne på fem portioner, så nu har jag det infruset. Sen har jag ju fått rödbetor och potäter från mor, så jag gjorde biff á la Lindström på mitt eget sätt. Jag hade i rödbetor, stekte lite lök och hällde i, och så hade jag i lite persilja och lite kryddor, svartpeppar och salt. Sen hade jag i lite grädde, crème fraiche och ägg. Jag stekte i min Aerofryer, och  i  lugnan ro som jag steker och kokar potäterna så fasen går brandlarmet här. Och min inneboende skulle bli bjuden på mat. Det blev ståhej på grannarna, för det var första gången i mitt liv som grannarna kunde höra detta. Så jag hade inne henne, och det var väldigt trevligt, vi satt och åt och så. Men Aerofryern sprutade ju ut ånga, så det blir ju skit. Jag tycker det är en väldigt konstig anordning på den här Aeorfryern. 

Det har varit lite tråkigt i helgen, man har inte många vänner kvar i livet, så man blir mycket ensam och övergiven. Folk bryr sig inte så mycket idag, känner jag. Men nu ska jag börja arbeta igen, och sen ska jag packa för Uppsalaresan. Jag känner mig lite pirrig för att åka, men det får väl gå. Men ni får ha det så gott!

fredag, oktober 11, 2019

försvann dagar


Vart har det tagit vägen, jag fattar inte, veckan har gått så fort. Men det har varit trögt och segt under veckan, jobbigt. Idag ställde jag klockan fel på en timme, det var gott att sova en extra timme faktiskt. Det är jätteskönt att göra. Så nu får jag se vad helgen blir av, eller vad man ska hitta på efter dagen. 

Jag ska åka ner till city, men det är väl ”city by night” egentligen. Men dom tar bort dom små affärerna, flyttar ut dom till Överby, jag tycker det är helt otroligt. Dom ska ta bort nästan femtio parkeringar i stan! Alla vill väl inte åka buss och orkar bära sina saker. Hur kommer det att bli med affärerna i city när dom tar bort parkeringsdäcket Oden? Jag fattar inte hur dom tänker i kommunen över huvud taget. Slut på mitt gnäll, men ni får ha en trevlig helg, så får vi höras!

torsdag, oktober 10, 2019

jag är helt stôllig.


Jag är veckovill och helt stôllig. Det är ju Världsdyslexidagen idag. Jag trodde det var i morgon, det var ju fel dag, och jag fattar inte när folk ringer till mig, jag förstår inte och kommer inte på vad det är jag har gjort över huvud taget. Men jag löste det ändå själv här. Det hade bara fallit bort i min glömska. Så jag tänkte att jag ringer till Cityparkeringen och talar om att jag har gjort något fel. Men jag fick ingen rättelse för att jag hade betalat så mycket pengar. Man är ärlig och ringer och pratar med folk och så får man skit tillbaka, jag tycker det är skitjobbigt. Jag tycker det är svårt att parkera, det är ju lite svårt att skriva text, man blir frustrerad. Men jag har ju träffat en myndighetsperson som har kommit långt upp som inte visste att man kunde prata och att det blir text. I iPhone finns det ju gratis att använda. Men jag undrar om det finns till Android, det frågar jag er om det gör. Då får jag försöka testa. 

Men nu ska jag jobba vidare, torsdag är en lång dag, och det är segt och såhär. Men det är tur att jag har goda inneboende, och god städhjälp har jag fått. Jag känner mig nöjd med livet. 

Nu ska jag packa resväskan för Uppsala snart. Men ni får ha det så gott så hörs vi! 




Uppsala snart. Men ni får ha det så gott så hörs vi!

Världsdyslexidagen

idag är det  Världsdyslexidagen


hoppas att ni fixar detta idag

Gör så här:
Gör din roligaste, finaste och bästa bokstav på det sätt du vill
Fota eller filma av den
Lägg upp på Facebook, Instagram eller Twitter
Använd hashtaggen #formadinbokstav
Berätta om kampanjen för dina vänner, på barnens förskolor och skolor och på ditt arbete!

Varför en kampanj?
Syftet med Världsdyslexidagen är att öka medvetenheten om läs- och skrivsvårigheter. I Sverige uppmärksammar vi dagen med kampanjen Forma din bokstav på sociala medier. Vi vill locka alla att leka med bokstävernas former och ljud. Vi vet att den leken stärker våra barns språkliga förmågor och gör det lättare för dem att lära sig läsa och skriva. Kampanjen är också ett sätt att avdramatisera läs- och skrivsvårigheter.