torsdag, oktober 17, 2019
Tåg stopp
Vilken dag det blev för mig, det blev ganska jobbigt… Tur i oturen så kände jag att jag måste sticka iväg tidigare, så jag kunde ta det lite lugnt och ta lite kaffe på stationen innan jag åker, ta det lite soft. Så var jag inne och tittade på tavlan: Inställda tåg! Då skulle vi åka med en buss till Göteborg. Det tar ju mer än en timme att åka ner till Göteborg, då hinner vi inte med Stockholmståget. Så jag ringde min särbo och frågade om dom kunde hjälpa oss och köra oss till Göteborg. Tur att han var ledig idag och hade min goa bil, så han körde oss till Göteborg. Vi kom i god tid dit ner, och det kändes lugnt och gott. Så tog vi tåget till Stockholm, så fick vi vänta en stund där, och nu är vi i Uppsala. Och typiskt gps:ensom det blev fel på. Man skulle vänta lite, men det tänkte jag inte på, men sånt kan ju hända. Så fick vi jättegott renskav med rotmos. Så nu ska vi krypa ner i sängen och börja med mässan i morgon.
onsdag, oktober 16, 2019
Detta får inte hända!
Vilken händelserik dag det blev.
Jag jobbade hela dagen, och sen till frissan. Jag gjorde mig jättefin i håret. De är jättebra på Hårverkstaden i Trollhättan! Det är mycket kunniga frisörer som har den frisörsalongen!
Jag tyckte det var lite knepigt och konstigt och jag trodde jag hade fått synbortfall och allt möjligt konstigt! Jag gick tillbaka dit, där jag köpte mina glasögon – jag trodde inte min syn – att det skulle vara så! De har skrivit fel på siffror och jag har fått fel glas i mina glasögon – inte kul alls att få det så här, precis innan resan och allting! Plus när jag tvätta glasögonen på morgonen, så fällde de färg!
Vilken skit det blev för mig!
Vilken skit det blev för mig!
Nu, ikväll så har min lilla Habibi åkt upp till min särbo, så nu är det tomt och övergivet här.
Nu får ni ha en trevlig kväll. Nu ska jag krypa ner. Jag är nästan färdigpackad till mässan imorgon.
Ha det så gott!
tisdag, oktober 15, 2019
shoppingrunda med lite träninspass
Hej och hå, nu är det tisdag
igen, och full fart och full fräs!
Tur att jag har goda vänner som lockar med
mig på vattenjympa, så jag får lifta. Jag orkar inte köra bil på kvällen efter
jobbet. Och vilket pass vi kom på! Ojojoj, Anna är ju helt crazy! Hon kör
stenhårda pass, så man blir ju helt mör och helt slut. Men det gick ju bra att
köra detta. Så det var en timme på vattenjympa, jag känner mig jätteredig,
jättenyttig, och alltihopa. Sen tog jag mig en promenad till staden, det är
inte långt ifrån, och hämtade ut mina två nya glasögon. Åh vad gott att få
nytt, nu ser jag som en prinsessa igen, det är härligt! Så köpte jag mig en ny
necessär också, jag var tvungen att shoppa lite grand till resan. Men nu ska
jag krypa ner i sängen, nu får tisdagen vara bra, jag känner mig nöjd att jag
har varit ute och tränat och gått lite grand.
Men ni får må så gott ute i
världen, hoppas många läser min blogg.
måndag
Vilken morgon det var jag vaknade
till, det var väldigt stressigt och trögt att ta sig upp. Så nu har jag
faktiskt kommit igång och börjat jobba. Det gick sin gilla gång på jobbet, och
jag känner så här: trägen vinner faktiskt. Nu fick jag sålt mina älskade
mattallrikar som jag tycker väldigt mycket om, men man kan inte ha allt i
livet. Man kan inte äta på tjugofem olika mattallrikar, men nu känner jag att
jag har en bra uppsättning, nu har jag mormors gröna mattallrikar och en
matservis, det får räcka. Så köpte jag två Ikea-skålar som jag tycker är goda
att äta ur. Men jag funderar på att köpa två till, så jag har fyra. Efter detta
så hade föreningen bjudit in ett nytt företag som ska leverera vårt bredband.
1000 Mb för 62 kronor i månaden i 36 månader, men jag undrar – vad blir priset
sen efteråt? Det är ett avtal på 36 månader, och man får inte behålla det gamla
fibernätet, för det kommer bredbandsbolaget att släcka ner. Bahnhof heter det,
företaget. Det var ingen disciplin på mötesfolket, dom satt och pratade fast
dom inte hörde, och det var lite rörigt tyckte jag. Jag kände att ”snart går
jag härifrån”. Men jag satt kvar som en snäll lydig dam där. Så nu ska jag bara
krypa ner i sängen och lägga mig, för jag känner mig trött och seg. Men jag ska
faktiskt slå en signal till bredbandsbolaget också. Ha det så gött!
söndag, oktober 13, 2019
Blogghelg
Undrar hur helgen har varit
egentligen. Jag blev faktiskt lite ledsen, sådär, jag trodde att min särbo
skulle sova över hos mig på natten, men han ville inte det. Han var här och åt
middag hos mig. Då gjorde jag kyckling med ris. Och sen hade jag köpt mango,
chili och kokos och gjort en sås. Men jag tyckte chilin tog över faktiskt. Men
jag satt och tittade på Tuben och tog det lite lugnt här på lördagen.
På
söndagen gick jag upp och fixade en stor lasagne på fem portioner, så nu har
jag det infruset. Sen har jag ju fått rödbetor och potäter från mor, så jag
gjorde biff á la Lindström på mitt eget sätt. Jag hade i rödbetor, stekte lite
lök och hällde i, och så hade jag i lite persilja och lite kryddor, svartpeppar
och salt. Sen hade jag i lite grädde, crème fraiche och ägg. Jag stekte i min Aerofryer,
och i lugnan ro som jag steker och kokar potäterna
så fasen går brandlarmet här. Och min inneboende skulle bli bjuden på mat. Det
blev ståhej på grannarna, för det var första gången i mitt liv som grannarna
kunde höra detta. Så jag hade inne henne, och det var väldigt trevligt, vi satt
och åt och så. Men Aerofryern sprutade ju ut ånga, så det blir ju skit. Jag
tycker det är en väldigt konstig anordning på den här Aeorfryern.
Det har varit
lite tråkigt i helgen, man har inte många vänner kvar i livet, så man blir
mycket ensam och övergiven. Folk bryr sig inte så mycket idag, känner jag. Men
nu ska jag börja arbeta igen, och sen ska jag packa för Uppsalaresan. Jag
känner mig lite pirrig för att åka, men det får väl gå. Men ni får ha det så
gott!
fredag, oktober 11, 2019
försvann dagar
Vart har det tagit vägen, jag
fattar inte, veckan har gått så fort. Men det har varit trögt och segt under
veckan, jobbigt. Idag ställde jag klockan fel på en timme, det var gott att
sova en extra timme faktiskt. Det är jätteskönt att göra. Så nu får jag se vad
helgen blir av, eller vad man ska hitta på efter dagen.
Jag ska åka ner till
city, men det är väl ”city by night” egentligen. Men dom tar bort dom små
affärerna, flyttar ut dom till Överby, jag tycker det är helt otroligt. Dom ska
ta bort nästan femtio parkeringar i stan! Alla vill väl inte åka buss och orkar
bära sina saker. Hur kommer det att bli med affärerna i city när dom tar bort
parkeringsdäcket Oden? Jag fattar inte hur dom tänker i kommunen över huvud
taget. Slut på mitt gnäll, men ni får ha en trevlig helg, så får vi höras!
torsdag, oktober 10, 2019
jag är helt stôllig.
Jag är veckovill och helt
stôllig. Det är ju Världsdyslexidagen idag. Jag trodde det var i morgon, det
var ju fel dag, och jag fattar inte när folk ringer till mig, jag förstår inte
och kommer inte på vad det är jag har gjort över huvud taget. Men jag löste det
ändå själv här. Det hade bara fallit bort i min glömska. Så jag tänkte att jag
ringer till Cityparkeringen och talar om att jag har gjort något fel. Men jag
fick ingen rättelse för att jag hade betalat så mycket pengar. Man är ärlig och
ringer och pratar med folk och så får man skit tillbaka, jag tycker det är
skitjobbigt. Jag tycker det är svårt att parkera, det är ju lite svårt att
skriva text, man blir frustrerad. Men jag har ju träffat en myndighetsperson som
har kommit långt upp som inte visste att man kunde prata och att det blir text.
I iPhone finns det ju gratis att använda. Men jag undrar om det finns till
Android, det frågar jag er om det gör. Då får jag försöka testa.
Men nu ska jag
jobba vidare, torsdag är en lång dag, och det är segt och såhär. Men det är tur
att jag har goda inneboende, och god städhjälp har jag fått. Jag känner mig nöjd
med livet.
Nu ska jag packa resväskan för
Uppsala snart. Men ni får ha det så gott så hörs vi!
Uppsala snart. Men ni får ha det så
gott så hörs vi!
Världsdyslexidagen
idag är det Världsdyslexidagen
hoppas att ni fixar detta idag
hoppas att ni fixar detta idag
Gör så här:
Gör din roligaste, finaste och bästa bokstav på det sätt du vill
Fota eller filma av den
Lägg upp på Facebook, Instagram eller Twitter
Använd hashtaggen #formadinbokstav
Berätta om kampanjen för dina vänner, på barnens förskolor och skolor och på ditt arbete!
Varför en kampanj?
Syftet med Världsdyslexidagen är att öka medvetenheten om läs- och skrivsvårigheter. I Sverige uppmärksammar vi dagen med kampanjen Forma din bokstav på sociala medier. Vi vill locka alla att leka med bokstävernas former och ljud. Vi vet att den leken stärker våra barns språkliga förmågor och gör det lättare för dem att lära sig läsa och skriva. Kampanjen är också ett sätt att avdramatisera läs- och skrivsvårigheter.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
