tisdag, maj 03, 2016
frustrerad?
måndag, maj 02, 2016
Tanker om hur det blev så här!
söndag, maj 01, 2016
Första maj
Denna helg har varit väldigt lugn och skön. På lördagen gjorde jag i ordning middagen, då hade jag karrébitar. Jag tog färska champinjoner, som jag hade handlat på affären, och gjorde riktig gräddsås med porter i. Sen tog jag krustader, eller vad det heter – men runda potatisbollar. Det var riktigt smarrigt och gott. Sen hade vi ett gott vin till. Det hette Pinot Noir. Det var väldigt gott och smakade bra till köttet.
Sen hade jag ingen lust att gå ut på något på valborg – sista dagen på månaden. Vi satte oss och kikade lite på Maria Werns filmer istället.
Söndag – 1 maj.
Vi åkte in till Vänersborg, till Arenan Loppis. Där hittade jag en paradhandukshållare, så nu ska jag sätta upp den. Sen köpte jag mig en glassmaskin. Jag blev lite sugen på att göra glass. Det ena receptet jag sett är mangoglass, det låter väldigt gott. Det andra jag ska göra är jordgubbsglass, men jag måste vänta ett dygn med att göra det, en sort i taget och så.
Sen åkte vi till Sibylla och tog oss en god hamburgare att äta. Sen gick jag till affären och handlade ingredienserna till glassen.
Nu letar jag på Google efter olika glassrecept och är nyfiken.
Det har varit en lugn, skön och underbar helg!
Ni får ha det så gott!
torsdag, april 28, 2016
80 procent?
| lån oto från: http://www.findus.se/produkter/skafferivaror/mixer/mix-chili-con-carne/ |
tisdag, april 26, 2016
Snöväder
God morgon!
Det är ny vecka. Det är ett fruktansvärt väder – snöoväder! Jag tycker det är tråkigt med vädret.
På torsdag är det två läkare som ska göra en bedömning av min handled, för att se vad de kan göra. Jag har så fruktansvärt ont och jag känner mig frustrerad och besviken. Jag vill göra så mycket och jag hade sett fram emot den här tiden och kunna få köra bil. Men det är åt helvete, jag kan inte växla. Jag är frustrerad över det här – jag känner mig otillräcklig och jag tappar saker.
Jag vill ha fint i lägenheten och jag vill ha vårblommor på balkongen och ha allting som tillhör våren.
Men mitt i allt elände och kaos så ser jag fram emot min semester. Jag har aldrig längtat så mycket efter en semester som nu. Vi har hyrt en stuga på Gotland i en vecka – det ska bli så kul att få komma dit. Jag har varit där i min ungdom, jag var där på en kurs, en gång i tiden med ett parti som jag var med i. Det kan jag i alla fall se fram emot.
Jag tycker att vädret kan bli lite bättre!
Jag hoppas jag kan få hjälp med min handled.
Jag tänker mycket på ungdomarna som ska in på gymnasiet – hur ska det gå för dem? Det är mycket nu, för barnen. Det är nationella prov och mycket stress på skolan. Jag tänker på dem varje dag – hur ska det gå för dem i framtiden? Kraven blir högre och högre – jag fattar inte ungdomar ska klara sig i samhället idag när det är så stora krav.
Ja, ni får ha det så gött, så får vi se vad som händer. Träning är inget för mig just nu, det är bara vila som gäller och göra lite armhävningar och träna.
Ni får ha det så gött!
lördag, april 16, 2016
ja kunde förstå
Sen blev han nyfiken och ville åka till körrgårn och titta och vi gick gata upp och ner där. Vi fick röra på oss och fick en liten promenad.
Sen åkte vi hem och satte oss och såg på Maria Waernfilmen och tog det allmänt lugnt. Jag var ganska sleten och trött, men det går ju att göra det någon gång ibland. Men det har vart en underbar helg och att ha fått träffa hans släktingar och min mamma en liten kort stund. Och god mat och trevligt. Det är tur att jag har någon som bryr sig och tycker om en. Men, ni får ha det så bra!
fredag, april 15, 2016
Cless eller inte
Sen åkte vi tillbaka till Karlstad CCC och John Cleese:
tisdag, april 12, 2016
Mås eller mobbing ¿
Nu, på morgonen, när jag åkte bussen och gick till jobbet, så tänkte jag ”Usch”, när jag såg måsar som bråkade med varandra. Det var två stycken som drog i varandras fjädrar. Det kändes som det var mobbning på gång. Det kändes lite konstigt, ärligt talat. Hur människor och djur kan mobba varandra och så – det var lite kusligt. Det kändes inte all right.
Det är full fart och jag förstår inte hur jag ska få ihop min tid och hur jag ska jobba. Jag känner mig lite frustrerad hur jag ska hinna med, hur jag ska göra, hur jag ska jobba. Jag får mer och mer att göra, och mindre tid jobbar jag och ont har jag. Jag vet inte om jag ska säga till mig själv att jag ska ta det lugnt och inte stressa upp mig eller om jag ska kasta in handduken på jobbet också, för att jag har så himla ont. Alla jagar mig och så. Jag får försöka och så.
Idag ska jag faktiskt gå till frissan – varför kommer det så tidigt i åldern att man får gråa hår? Jag tycker inte det är kul! Jag känner att jag måste göra om mig och göra mig fin till helgen. Fast jag känner att jag egentligen inte har ekonomi till det, för sjukkassan dröjer med 30 dagars handläggning. Jag fattar inte att de ska ha så lång tid på sig, men det är så det är.
Ni får ha det så gott, så hörs vi!

