Det är måndag och allting… det har varit jättebra den här helgen, det enda jag har glömt är vad hunden hette, jag fick hjärnsläpp i kontoret! Jag fick skicka ett sms till dom som äger hunden. Och jag blev så paff när dom kom hit med barnen – då går dom på samma skola som jag jobbar på! Och hennes klasskamrat har jag haft i data tidigare, hon blev så glad när hon fick se mig här! Så det okmmer att gå rykten här på skolan att jag är hundvakt under helgerna juni månad.
Jag tror ingen förstår riktigt min situation. Är man ensambarn, och en anhörig dör, så har man mycket att göra. Under nästan nio månaders tid hjälpa till och stötta när någon anhörig mår dåligt. Och mycket att göra. Man ska tänka på begravningen, man ska tänka på hur det ska se ut på stenen. Det är ju en framtid på 25 år, det kan inte bara hafsas till. Jag blev väldigt ledsen här igår, för det är ingen som förstår hur mycket arbete man har bakom. Mamma ringer jämt och frågar hur hon ska göra, hon vill ha stöttning. För pappa har alltid skött trädgårn och såningen och allt detta, har hon tre hus att klippa förstår man hur hon mår. Men ingen annan runt omkring mig förstår hur jag har det. Det känns inte roligt.
Idag ska vi ha föräldramöte, sen i morgon är det öppet hus på skolan. Det är fullt upp här den här veckan, och så är det mors dag till helgen. Så det är full full full speed! Men ni får ha det så gott!
måndag, maj 24, 2010
full full full speed
Det är måndag och allting… det har varit jättebra den här helgen, det enda jag har glömt är vad hunden hette, jag fick hjärnsläpp i kontoret! Jag fick skicka ett sms till dom som äger hunden. Och jag blev så paff när dom kom hit med barnen – då går dom på samma skola som jag jobbar på! Och hennes klasskamrat har jag haft i data tidigare, hon blev så glad när hon fick se mig här! Så det okmmer att gå rykten här på skolan att jag är hundvakt under helgerna juni månad.
Jag tror ingen förstår riktigt min situation. Är man ensambarn, och en anhörig dör, så har man mycket att göra. Under nästan nio månaders tid hjälpa till och stötta när någon anhörig mår dåligt. Och mycket att göra. Man ska tänka på begravningen, man ska tänka på hur det ska se ut på stenen. Det är ju en framtid på 25 år, det kan inte bara hafsas till. Jag blev väldigt ledsen här igår, för det är ingen som förstår hur mycket arbete man har bakom. Mamma ringer jämt och frågar hur hon ska göra, hon vill ha stöttning. För pappa har alltid skött trädgårn och såningen och allt detta, har hon tre hus att klippa förstår man hur hon mår. Men ingen annan runt omkring mig förstår hur jag har det. Det känns inte roligt.
Idag ska vi ha föräldramöte, sen i morgon är det öppet hus på skolan. Det är fullt upp här den här veckan, och så är det mors dag till helgen. Så det är full full full speed! Men ni får ha det så gott!
Jag tror ingen förstår riktigt min situation. Är man ensambarn, och en anhörig dör, så har man mycket att göra. Under nästan nio månaders tid hjälpa till och stötta när någon anhörig mår dåligt. Och mycket att göra. Man ska tänka på begravningen, man ska tänka på hur det ska se ut på stenen. Det är ju en framtid på 25 år, det kan inte bara hafsas till. Jag blev väldigt ledsen här igår, för det är ingen som förstår hur mycket arbete man har bakom. Mamma ringer jämt och frågar hur hon ska göra, hon vill ha stöttning. För pappa har alltid skött trädgårn och såningen och allt detta, har hon tre hus att klippa förstår man hur hon mår. Men ingen annan runt omkring mig förstår hur jag har det. Det känns inte roligt.
Idag ska vi ha föräldramöte, sen i morgon är det öppet hus på skolan. Det är fullt upp här den här veckan, och så är det mors dag till helgen. Så det är full full full speed! Men ni får ha det så gott!
söndag, maj 23, 2010
söndagsmorgon
God söndagsmorgon! När jag vaknade trodde jag att klockan var åtta, eftersom jag kände mig hyfsat pigg. Jag sen åt vi lite frukost och titta lite på teven. Vi drog till Överby köpcentrum en sväng. Jag hade köpt ett par sommarskor förra året men i år hade de gått sönder jag fick ett par nya av skoaffären. Det är så bara att spara kvitto om något går i sönder. Det är perfekt väder att grilla denna helg. Idag ska vi grilla grillskivor med rot & klyftpotatis med svampsås.
söndagsmorgon
God söndagsmorgon! När jag vaknade trodde jag att klockan var åtta, eftersom jag kände mig hyfsat pigg. Jag sen åt vi lite frukost och titta lite på teven. Vi drog till Överby köpcentrum en sväng. Jag hade köpt ett par sommarskor förra året men i år hade de gått sönder jag fick ett par nya av skoaffären. Det är så bara att spara kvitto om något går i sönder. Det är perfekt väder att grilla denna helg. Idag ska vi grilla grillskivor med rot & klyftpotatis med svampsås.
lördag, maj 22, 2010
hundvakt
Dagen kunde inte ha börjat bättre. Sovmorgon, bli väckt av världens bästa älskling och en underbar frukost framför alla bra tv-program som visas på morgonen. Härliga lördagar! Vädret är fantastiskt, jag har öppnat ytterdörren och hör allt fågelkvitter och känner lukten av vår, Jag längtar ut. Jag var gick ut på en promenad i finvädret med hunden, man ser att våren är här många är ute går runt vårt område. Sedan tog jag elvakaffe ute och njöt av den häliga solen. Hunden fick gå lite lös och undersöka trädgården. Vi gick upp och hälsa på grannen som är sommar gäst som hade kommit ut här i går. När Henke kom gjord jag en Klassisk Janssons Frestelse med hemgjorda köttbullar.
hundvakt
Dagen kunde inte ha börjat bättre. Sovmorgon, bli väckt av världens bästa älskling och en underbar frukost framför alla bra tv-program som visas på morgonen. Härliga lördagar! Vädret är fantastiskt, jag har öppnat ytterdörren och hör allt fågelkvitter och känner lukten av vår, Jag längtar ut. Jag var gick ut på en promenad i finvädret med hunden, man ser att våren är här många är ute går runt vårt område. Sedan tog jag elvakaffe ute och njöt av den häliga solen. Hunden fick gå lite lös och undersöka trädgården. Vi gick upp och hälsa på grannen som är sommar gäst som hade kommit ut här i går. När Henke kom gjord jag en Klassisk Janssons Frestelse med hemgjorda köttbullar.
fredag, maj 21, 2010
nu är det helg igen
![]() |
| hundras: Coton de tulear http://www.litenhund.se/coton-de-tulear.html |
Nu börjar sommaren riktigt här. Nu ska det bli tråkigt väder, det ska bli regn i helgen, usch det är inte roligt! Jag tänkte att det skulle var fint och härligt här till helgen, vi kanske grillar ikväll och så. Vi få se vad vi orkar. Vi får se hur detta går. Så ska jag gå ut och strosa med hunden här ikväll, han kommer ju i kväll. Det ska bli kul. Men nu är det sista dan jag jobbar 75, får se på måndag, nya puckar när jag ska börja jobba heltid. Hur jag ska orka detta, det vet jag inte, det får gå. Nu ska jag inte klaga! En ny dag, och nya puckar på gång! Ha det så gott!
nu är det helg igen
![]() |
| hundras: Coton de tulear http://www.litenhund.se/coton-de-tulear.html |
Nu börjar sommaren riktigt här. Nu ska det bli tråkigt väder, det ska bli regn i helgen, usch det är inte roligt! Jag tänkte att det skulle var fint och härligt här till helgen, vi kanske grillar ikväll och så. Vi få se vad vi orkar. Vi får se hur detta går. Så ska jag gå ut och strosa med hunden här ikväll, han kommer ju i kväll. Det ska bli kul. Men nu är det sista dan jag jobbar 75, får se på måndag, nya puckar när jag ska börja jobba heltid. Hur jag ska orka detta, det vet jag inte, det får gå. Nu ska jag inte klaga! En ny dag, och nya puckar på gång! Ha det så gott!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




