torsdag, juni 25, 2026

Torsdag – när enkla saker blir krångliga


Texten är bra. Jag skulle bara göra några små språkliga justeringar för bättre flyt:

I dag vaknade jag till ännu en semesterdag. Efter gårdagens sjukhusbesök känns det skönt att laserbehandlingen av ögat kunde göras direkt. Det var inte riktigt vad jag hade räknat med när jag åkte dit för en vanlig kontroll, men nu är det gjort och det känns bra att ha det avklarat.

Däremot blev gårdagen betydligt längre än jag hade tänkt mig. Efter sjukhusbesöket behövde jag hämta ut medicin, men det visade sig inte vara helt enkelt. Jag fick åka runt mellan flera olika apotek innan jag till slut lyckades få tag på det jag behövde.

När jag kom hem var klockan nästan 21.00 på kvällen. Då hade en stor del av dagen gått åt till resor, väntan och att försöka få tag på medicin.

Ibland funderar jag på hur samhället har blivit. Något som borde vara ganska enkelt kan plötsligt ta flera timmar och kräva både tålamod och många bussresor. För den som är äldre, sjuk eller har svårt att ta sig fram måste sådana situationer vara ännu mer besvärliga.

I dag väntar en annan uppgift. Jag ska åka till blomsteraffären för att köpa något till morgondagens avsked. Det är aldrig lätt att ta farväl av människor som har funnits med under många år, men ibland är det viktigt att stanna upp och visa sin respekt och uppskattning.

Som om inte det vore nog har det dessutom varit inställda bussturer från Västtrafik. Det gör resandet ännu mer krångligt och innebär ofta längre väntetider och fler byten. Ibland känns det som att en enkel resa kan bli ett helt projekt.

Trots allt är jag tacksam över att jag till slut fick tag på medicinen. Det är det viktigaste. Nu hoppas jag på en lugnare dag och lite tid för eftertanke inför morgondagen.

Ha en fin torsdag.

🌻🚌💐💊☕🕊️

.


Inga kommentarer: