söndag, maj 02, 2010

mammas födelsedag

Mammas födelsedag! Hejsan allihop!
 jag är hemma hos min kära mor och gratta henne på födelsedagen!
Så då var denna helgen snart över. Det har varit härliga dagar med sol, regn och blåst.Nu är det dax att börjar att jobba igen.
Vi fick en liten god sovmorgon på söndag. Sen gick vi hem till mamma för hon hade ju en främmat kvar så vi lovade köra hem henne.
Vi grejade lite granna och plockade ut fönster från mammas ute-terrass, det gjorde Henke. Sen åt vi kålpudding och då kom grannen in.
Sen for vi ut till Värmlandsnäs och körde hem Gullan då.
Så var vi och tittade till pappas grav. Det var lite tråkigt och såhär men det får gå faktiskt. Det känns lite tungt, men det var trevligt att komma ut och se utan snö och sånt.

mammas födelsedag

Mammas födelsedag! Hejsan allihop!
 jag är hemma hos min kära mor och gratta henne på födelsedagen!
Så då var denna helgen snart över. Det har varit härliga dagar med sol, regn och blåst.Nu är det dax att börjar att jobba igen.
Vi fick en liten god sovmorgon på söndag. Sen gick vi hem till mamma för hon hade ju en främmat kvar så vi lovade köra hem henne.
Vi grejade lite granna och plockade ut fönster från mammas ute-terrass, det gjorde Henke. Sen åt vi kålpudding och då kom grannen in.
Sen for vi ut till Värmlandsnäs och körde hem Gullan då.
Så var vi och tittade till pappas grav. Det var lite tråkigt och såhär men det får gå faktiskt. Det känns lite tungt, men det var trevligt att komma ut och se utan snö och sånt.

lördag, maj 01, 2010

första maj

Vi sov hos mormor på natten och det tyckte jag var jätteskönt, men helt plötsligt så var Henke borta. Då hade han gått ner till mamma redan och börjat såga ner häcken. Jag hjälpte till lite granna och drog häcken men det var lite jobbigt för mig med detta. Så jag pratade med grannen. Så lurade vi mamma att han skulle åka till en kompis och hälsa på, men han var och hämtade maten för kvällen för vi skulle ha en överraskningsfest för mamma. Sen gick vi upp till mormor och duschade oss och gjorde i ordning oss. Så gick Henke ner med grannen och då sa dom att jag sov och dom skulle hämta mig sen. Så då sa dom till mamma att vi åker ut en tur - för vi har ju lovat dig det när du fyller år.


Och innan dom kom tillbaka så kom hennes nya vänner dit och dom var så nervösa att inte detta skulle gå ihop. Men det gick jättebra och lura mamma. För mamma hade på sig kavaj och byxor och fin jacka på sig. Det var himla kul.

Det var väldigt bra mat ifrån Supermarket i Säffle. Det var Henrik och hämtade, den maten och hämtade tårta från Holgers. Vi tog en grillplanka. Och maten var så snyggt upplagt på planka då. Det har jag aldrig sett att dom gjort tidigare, men det var lite mat på tyckte jag men det gick ju an. Och mamma var så glad att vi fixat detta till henne.

På denna plankan fanns det fläskfilé, rostbiff, revbensspjäll, torkad lök, vattenmelon, ananas, fikon, passionsfrukt, sallad, blå druvor, tigersås. Och så hade vi potatissallad till detta.

Det var så snyggt upplagt. Det var så trevligt att dom hade gjort detta. Det var lika snyggt som det är på bilden här. Vädigt fint.

Gå in på Säffle supermarket och titta där finns olika såna här saker. Det är roligt att pröva på något nytt ställe faktiskt och se vad dom har för mat. Det är inte lätt när man inte kommer därifrån.

Det här blev ju en lite sen kväll och såhär men det gick ju an. Det var himla kul. Vi satt och pratade och skrattade. Vi kom inte i säng förrän klockan var ett men ja,ja, så är det....




första maj

Vi sov hos mormor på natten och det tyckte jag var jätteskönt, men helt plötsligt så var Henke borta. Då hade han gått ner till mamma redan och börjat såga ner häcken. Jag hjälpte till lite granna och drog häcken men det var lite jobbigt för mig med detta. Så jag pratade med grannen. Så lurade vi mamma att han skulle åka till en kompis och hälsa på, men han var och hämtade maten för kvällen för vi skulle ha en överraskningsfest för mamma. Sen gick vi upp till mormor och duschade oss och gjorde i ordning oss. Så gick Henke ner med grannen och då sa dom att jag sov och dom skulle hämta mig sen. Så då sa dom till mamma att vi åker ut en tur - för vi har ju lovat dig det när du fyller år.


Och innan dom kom tillbaka så kom hennes nya vänner dit och dom var så nervösa att inte detta skulle gå ihop. Men det gick jättebra och lura mamma. För mamma hade på sig kavaj och byxor och fin jacka på sig. Det var himla kul.

Det var väldigt bra mat ifrån Supermarket i Säffle. Det var Henrik och hämtade, den maten och hämtade tårta från Holgers. Vi tog en grillplanka. Och maten var så snyggt upplagt på planka då. Det har jag aldrig sett att dom gjort tidigare, men det var lite mat på tyckte jag men det gick ju an. Och mamma var så glad att vi fixat detta till henne.

På denna plankan fanns det fläskfilé, rostbiff, revbensspjäll, torkad lök, vattenmelon, ananas, fikon, passionsfrukt, sallad, blå druvor, tigersås. Och så hade vi potatissallad till detta.

Det var så snyggt upplagt. Det var så trevligt att dom hade gjort detta. Det var lika snyggt som det är på bilden här. Vädigt fint.

Gå in på Säffle supermarket och titta där finns olika såna här saker. Det är roligt att pröva på något nytt ställe faktiskt och se vad dom har för mat. Det är inte lätt när man inte kommer därifrån.

Det här blev ju en lite sen kväll och såhär men det gick ju an. Det var himla kul. Vi satt och pratade och skrattade. Vi kom inte i säng förrän klockan var ett men ja,ja, så är det....




fredag, april 30, 2010

Valborgsmässoafton

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, vart tar dagarna vägen? I dag är det slutet på ännu en månad, en månad som bara har flugit förbi.
Jag har bara varit en gnällspik hela den här månaden, jag tycker synd om alla i min omgivning nu. Fast det känns inte roligt, alltid kommer det nån grej med mig, varje vecka nya saker som händer med min kropp. Jag tycker synd om alla.
Våren är här och snart kommer sommaren. Är den stora dagen då vi hälsar våren välkommen. Vi tänder brasor och sjunger sånger in våren.
Jag vill redan nu passa på att önska er alla en mysig Valborgsmässoafton!

Idag ska vi träffa en journalist, jag och en ledamot i HSO, om hur dom förhalar det här med vårdgarantin, att sättas i nya köer och sånt. Så får vi se om det kommer med i tidningen. Jag är förbannad på detta. Så ska vi ha data och så. Vi får se vad vi ska göra på Valborgsmässoafton, om vi ska ta det lugnt eller hitta på nåt, det vet vi inte än. Vi har inte bestämt oss riktig än för vad vi ska göra. Nu ska jag dricka lite kaffe och duscha mig och sticka iväg till jobbet. Så får ni ha en bra dag!

Vi har jobbat och slitit. Vi tog oss med lite från Sibylla och åt det och sen stack vi upp till morsan för vi skulle greja lite granna där. Så vi bytte däck på bilen på kvällen i det här regnet. Mamma bjöd på en svamppaj men jag var inte så himla sugen för jag vi hade precis ätit hamburgare. Men vi fick ner det. Så såg vi på Talang. Sen låg hemma hos mormor och det var himla gott och få sova där, skönt. Och mormor var lite piggare, roligt och se henne och att hon ville vara hemma och så. Så fredagen gick fort men köra femton mil efter att man har jobbat det är inte roligt.

svamppaj

Valborgsmässoafton

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, vart tar dagarna vägen? I dag är det slutet på ännu en månad, en månad som bara har flugit förbi.
Jag har bara varit en gnällspik hela den här månaden, jag tycker synd om alla i min omgivning nu. Fast det känns inte roligt, alltid kommer det nån grej med mig, varje vecka nya saker som händer med min kropp. Jag tycker synd om alla.
Våren är här och snart kommer sommaren. Är den stora dagen då vi hälsar våren välkommen. Vi tänder brasor och sjunger sånger in våren.
Jag vill redan nu passa på att önska er alla en mysig Valborgsmässoafton!

Idag ska vi träffa en journalist, jag och en ledamot i HSO, om hur dom förhalar det här med vårdgarantin, att sättas i nya köer och sånt. Så får vi se om det kommer med i tidningen. Jag är förbannad på detta. Så ska vi ha data och så. Vi får se vad vi ska göra på Valborgsmässoafton, om vi ska ta det lugnt eller hitta på nåt, det vet vi inte än. Vi har inte bestämt oss riktig än för vad vi ska göra. Nu ska jag dricka lite kaffe och duscha mig och sticka iväg till jobbet. Så får ni ha en bra dag!

Vi har jobbat och slitit. Vi tog oss med lite från Sibylla och åt det och sen stack vi upp till morsan för vi skulle greja lite granna där. Så vi bytte däck på bilen på kvällen i det här regnet. Mamma bjöd på en svamppaj men jag var inte så himla sugen för jag vi hade precis ätit hamburgare. Men vi fick ner det. Så såg vi på Talang. Sen låg hemma hos mormor och det var himla gott och få sova där, skönt. Och mormor var lite piggare, roligt och se henne och att hon ville vara hemma och så. Så fredagen gick fort men köra femton mil efter att man har jobbat det är inte roligt.

svamppaj

torsdag, april 29, 2010

snart helg igen

Ja, nu är det torsdag redan och det är snart helg. Så är det.
Tiden går fort. Nu har jag vaknat här och idag ska jag åka med vice ordförande till stan. Jag kände att jag ville inte åka med någon annan idag. Nu ska jag äta lite frukost och hoppa in i duschen. Jag har bara en timme på mig. Jag försov mig lite idag. Men ni får ha en bra torsdag.
Jag fick åka med Henrik hem, för jag kände mig inte riktigt bra på jobbet, jag vet inte riktigt vad det var som hände. Så vi åkte ner till Rutan nere vid sjön och tittade lite grand. Sen åkte jag hem och la mig. Ta det lite lugnt i eftermiddag. Så har vi klarat av deklarationen båda jag och Henke, det var skönt att bli av med, faktiskt. Det var ju helt underbart. Men ni får ha en bra kväll!
Nu sitter jag och kollar på lyxfällan. Starx kommer jag krypa ner i min säng för att sova. Vet ni vad som är speciellt bra med att lägga sig just i kväll? Jag får sovmorgon imorrn! Det ska bli så underbart att få "självvakna".

snart helg igen

Ja, nu är det torsdag redan och det är snart helg. Så är det.
Tiden går fort. Nu har jag vaknat här och idag ska jag åka med vice ordförande till stan. Jag kände att jag ville inte åka med någon annan idag. Nu ska jag äta lite frukost och hoppa in i duschen. Jag har bara en timme på mig. Jag försov mig lite idag. Men ni får ha en bra torsdag.
Jag fick åka med Henrik hem, för jag kände mig inte riktigt bra på jobbet, jag vet inte riktigt vad det var som hände. Så vi åkte ner till Rutan nere vid sjön och tittade lite grand. Sen åkte jag hem och la mig. Ta det lite lugnt i eftermiddag. Så har vi klarat av deklarationen båda jag och Henke, det var skönt att bli av med, faktiskt. Det var ju helt underbart. Men ni får ha en bra kväll!
Nu sitter jag och kollar på lyxfällan. Starx kommer jag krypa ner i min säng för att sova. Vet ni vad som är speciellt bra med att lägga sig just i kväll? Jag får sovmorgon imorrn! Det ska bli så underbart att få "självvakna".