lördag, maj 01, 2010

första maj

Vi sov hos mormor på natten och det tyckte jag var jätteskönt, men helt plötsligt så var Henke borta. Då hade han gått ner till mamma redan och börjat såga ner häcken. Jag hjälpte till lite granna och drog häcken men det var lite jobbigt för mig med detta. Så jag pratade med grannen. Så lurade vi mamma att han skulle åka till en kompis och hälsa på, men han var och hämtade maten för kvällen för vi skulle ha en överraskningsfest för mamma. Sen gick vi upp till mormor och duschade oss och gjorde i ordning oss. Så gick Henke ner med grannen och då sa dom att jag sov och dom skulle hämta mig sen. Så då sa dom till mamma att vi åker ut en tur - för vi har ju lovat dig det när du fyller år.


Och innan dom kom tillbaka så kom hennes nya vänner dit och dom var så nervösa att inte detta skulle gå ihop. Men det gick jättebra och lura mamma. För mamma hade på sig kavaj och byxor och fin jacka på sig. Det var himla kul.

Det var väldigt bra mat ifrån Supermarket i Säffle. Det var Henrik och hämtade, den maten och hämtade tårta från Holgers. Vi tog en grillplanka. Och maten var så snyggt upplagt på planka då. Det har jag aldrig sett att dom gjort tidigare, men det var lite mat på tyckte jag men det gick ju an. Och mamma var så glad att vi fixat detta till henne.

På denna plankan fanns det fläskfilé, rostbiff, revbensspjäll, torkad lök, vattenmelon, ananas, fikon, passionsfrukt, sallad, blå druvor, tigersås. Och så hade vi potatissallad till detta.

Det var så snyggt upplagt. Det var så trevligt att dom hade gjort detta. Det var lika snyggt som det är på bilden här. Vädigt fint.

Gå in på Säffle supermarket och titta där finns olika såna här saker. Det är roligt att pröva på något nytt ställe faktiskt och se vad dom har för mat. Det är inte lätt när man inte kommer därifrån.

Det här blev ju en lite sen kväll och såhär men det gick ju an. Det var himla kul. Vi satt och pratade och skrattade. Vi kom inte i säng förrän klockan var ett men ja,ja, så är det....




Inga kommentarer: