Söndagen börjar i soffan, med gubben, film vi såg Bröllopsfotografen - ännu en riktigt bra film! Det handlar om Robin, som är 29 år och fortfarande bor hemma hos sina föräldrar. Han jobbar på bruket där pappan är förman. Problemet är bara att bruket ska läggas ner och Robin är inte alldeles säker på att pappan har rätt när han säger att det enda sättet att sedan fortsätta livet, det är att fylla frysen med vilt och jobba svart så mycket man kan. Robin vill ju bli fotograf. Robin är bröllopsfotografen från hålan i Värmland som får uppdraget att plåta ett överklassbröllop i Djursholm. En frukost som fick oss så mätt. Jag kommer hålla mig många timmar.
söndag, mars 28, 2010
Bröllopsfotografen
Söndagen börjar i soffan, med gubben, film vi såg Bröllopsfotografen - ännu en riktigt bra film! Det handlar om Robin, som är 29 år och fortfarande bor hemma hos sina föräldrar. Han jobbar på bruket där pappan är förman. Problemet är bara att bruket ska läggas ner och Robin är inte alldeles säker på att pappan har rätt när han säger att det enda sättet att sedan fortsätta livet, det är att fylla frysen med vilt och jobba svart så mycket man kan. Robin vill ju bli fotograf. Robin är bröllopsfotografen från hålan i Värmland som får uppdraget att plåta ett överklassbröllop i Djursholm. En frukost som fick oss så mätt. Jag kommer hålla mig många timmar.
lördag, mars 27, 2010
orkar inte
Jag har helt plötsligt fått fullt ös, nu är det helg !!! Ännu en vecka avklarad. Snart kommer gubben hem från lördags jobbet.
jag så utmattad att jag inte ens orkade uppbringa ljud för att prata. Jag fick anstränga mig för att andas ut och in, till och med det ... Jag ORKADE inte ta till mig världen utanför mig själv utan ville bara ligga stilla och blunda i mörkt och tyst rum.
jag Satt bara och lipade över att jag inte orkar gå på ett möte idag.... Men skit hur jag mår. Över att kunna tacka nej till saker istället för att gripa varje halmstrå. Det har verkligen inte alltid varit så här.
Så försökte jag rycka upp mig i duggregnet, Så härligt väder vi har =).
Så gullig av gubben att bjud ut mig på restaurang. Det är så socialt och mysig. Jag hade inte orkat fixa någon god mat idag. Vi åt helgmeny fläskfilé med kantarellbaserad rödvinsås, primörer och potatisgratäng. Till efterrätt blev det marängswiss som vi dela på . Mmmm så gott det med marängswiss. Det var längesen man åt detta. Det var sååååå smarrig middag.
Nu börjar äntligen snön försvinna och värmen komma, känns underbart. Glöm nu inte att SOMMARTIDEN börjar på söndag :) haha jag brukar jämt glömma det så klockan är oftast något helt annat. Hoppade vi på bussen och åkte hem och kröp ner i vår säng.
jag så utmattad att jag inte ens orkade uppbringa ljud för att prata. Jag fick anstränga mig för att andas ut och in, till och med det ... Jag ORKADE inte ta till mig världen utanför mig själv utan ville bara ligga stilla och blunda i mörkt och tyst rum.
jag Satt bara och lipade över att jag inte orkar gå på ett möte idag.... Men skit hur jag mår. Över att kunna tacka nej till saker istället för att gripa varje halmstrå. Det har verkligen inte alltid varit så här.
Så försökte jag rycka upp mig i duggregnet, Så härligt väder vi har =).
Så gullig av gubben att bjud ut mig på restaurang. Det är så socialt och mysig. Jag hade inte orkat fixa någon god mat idag. Vi åt helgmeny fläskfilé med kantarellbaserad rödvinsås, primörer och potatisgratäng. Till efterrätt blev det marängswiss som vi dela på . Mmmm så gott det med marängswiss. Det var längesen man åt detta. Det var sååååå smarrig middag.
Nu börjar äntligen snön försvinna och värmen komma, känns underbart. Glöm nu inte att SOMMARTIDEN börjar på söndag :) haha jag brukar jämt glömma det så klockan är oftast något helt annat. Hoppade vi på bussen och åkte hem och kröp ner i vår säng.
Mobil kort
orkar inte
Jag har helt plötsligt fått fullt ös, nu är det helg !!! Ännu en vecka avklarad. Snart kommer gubben hem från lördags jobbet.
jag så utmattad att jag inte ens orkade uppbringa ljud för att prata. Jag fick anstränga mig för att andas ut och in, till och med det ... Jag ORKADE inte ta till mig världen utanför mig själv utan ville bara ligga stilla och blunda i mörkt och tyst rum.
jag Satt bara och lipade över att jag inte orkar gå på ett möte idag.... Men skit hur jag mår. Över att kunna tacka nej till saker istället för att gripa varje halmstrå. Det har verkligen inte alltid varit så här.
Så försökte jag rycka upp mig i duggregnet, Så härligt väder vi har =).
Så gullig av gubben att bjud ut mig på restaurang. Det är så socialt och mysig. Jag hade inte orkat fixa någon god mat idag. Vi åt helgmeny fläskfilé med kantarellbaserad rödvinsås, primörer och potatisgratäng. Till efterrätt blev det marängswiss som vi dela på . Mmmm så gott det med marängswiss. Det var längesen man åt detta. Det var sååååå smarrig middag.
Nu börjar äntligen snön försvinna och värmen komma, känns underbart. Glöm nu inte att SOMMARTIDEN börjar på söndag :) haha jag brukar jämt glömma det så klockan är oftast något helt annat. Hoppade vi på bussen och åkte hem och kröp ner i vår säng.
jag så utmattad att jag inte ens orkade uppbringa ljud för att prata. Jag fick anstränga mig för att andas ut och in, till och med det ... Jag ORKADE inte ta till mig världen utanför mig själv utan ville bara ligga stilla och blunda i mörkt och tyst rum.
jag Satt bara och lipade över att jag inte orkar gå på ett möte idag.... Men skit hur jag mår. Över att kunna tacka nej till saker istället för att gripa varje halmstrå. Det har verkligen inte alltid varit så här.
Så försökte jag rycka upp mig i duggregnet, Så härligt väder vi har =).
Så gullig av gubben att bjud ut mig på restaurang. Det är så socialt och mysig. Jag hade inte orkat fixa någon god mat idag. Vi åt helgmeny fläskfilé med kantarellbaserad rödvinsås, primörer och potatisgratäng. Till efterrätt blev det marängswiss som vi dela på . Mmmm så gott det med marängswiss. Det var längesen man åt detta. Det var sååååå smarrig middag.
Nu börjar äntligen snön försvinna och värmen komma, känns underbart. Glöm nu inte att SOMMARTIDEN börjar på söndag :) haha jag brukar jämt glömma det så klockan är oftast något helt annat. Hoppade vi på bussen och åkte hem och kröp ner i vår säng.
Mobil kort
fredag, mars 26, 2010
vardagsmorgon
Det är tidig vardagsmorgon, och det är fredag. Det är sista dan på arbetsveckan, det känns väldigt gott, helt underbart! Idag får jag gå ut till vägen till bussen, så ska jag jobba. Jag är så nöjd efter igår, jag är skitnöjd att jag har gjort det! Jag skulle kanske inte ha gjort det, jag mådde så dåligt av detta, men det får gå. Så har jag ett utvecklingssamtal, föräldrarna kommer, och jag ska vara med och stötta läraren. Får se om jag kan få igång Daisy-böcker till den eleven, vi får se hur det blir. Annars är det snart helg, och det ska bli lugnt och skönt. Får se hur jag mår i morgon, jag ska på HSO-VG:s årsmöte, får se hur detta går. Men ni får ha en bra fredag förmidda.
När gick från jobbet och jag stod och väntade på bussen på torget så dök jobbarkompis upp. Hon hade prata med min gubbe och hon visst att jag stod och väntade på bussen hem. Så blev en liten After Work, vi tog oss ett glas vin. När vi satt där så dök det några jobbarkompisar in.. Sedan kom Gubben och hämta mig, Fick skjuts hem. När vi kom hem så kollade vi på nyaste Wallander *Vålnaden* som jag hade hyrt, Wallander känns inte så roligt längre, alldeles för många filmer släpps för tätt. Nästa släpps om en månad. Känns som att de bara slänger ihop något bara sådär. Det handla om Ett hus brinner ner efter en gasexplosion. En man och en kvinna dör. Snart konstateras mordbrand. När man identifierar den döda mannen så vecklar en intrikat provkarta av svek och hemliga kärleksaffärer. Vi hade ostbågar och godis till vårt ”fredagsmys”. Men vi var så trötta och slö framför filmen. Jag e så trött om kvällarna numera.
När gick från jobbet och jag stod och väntade på bussen på torget så dök jobbarkompis upp. Hon hade prata med min gubbe och hon visst att jag stod och väntade på bussen hem. Så blev en liten After Work, vi tog oss ett glas vin. När vi satt där så dök det några jobbarkompisar in.. Sedan kom Gubben och hämta mig, Fick skjuts hem. När vi kom hem så kollade vi på nyaste Wallander *Vålnaden* som jag hade hyrt, Wallander känns inte så roligt längre, alldeles för många filmer släpps för tätt. Nästa släpps om en månad. Känns som att de bara slänger ihop något bara sådär. Det handla om Ett hus brinner ner efter en gasexplosion. En man och en kvinna dör. Snart konstateras mordbrand. När man identifierar den döda mannen så vecklar en intrikat provkarta av svek och hemliga kärleksaffärer. Vi hade ostbågar och godis till vårt ”fredagsmys”. Men vi var så trötta och slö framför filmen. Jag e så trött om kvällarna numera.
vardagsmorgon
Det är tidig vardagsmorgon, och det är fredag. Det är sista dan på arbetsveckan, det känns väldigt gott, helt underbart! Idag får jag gå ut till vägen till bussen, så ska jag jobba. Jag är så nöjd efter igår, jag är skitnöjd att jag har gjort det! Jag skulle kanske inte ha gjort det, jag mådde så dåligt av detta, men det får gå. Så har jag ett utvecklingssamtal, föräldrarna kommer, och jag ska vara med och stötta läraren. Får se om jag kan få igång Daisy-böcker till den eleven, vi får se hur det blir. Annars är det snart helg, och det ska bli lugnt och skönt. Får se hur jag mår i morgon, jag ska på HSO-VG:s årsmöte, får se hur detta går. Men ni får ha en bra fredag förmidda.
När gick från jobbet och jag stod och väntade på bussen på torget så dök jobbarkompis upp. Hon hade prata med min gubbe och hon visst att jag stod och väntade på bussen hem. Så blev en liten After Work, vi tog oss ett glas vin. När vi satt där så dök det några jobbarkompisar in.. Sedan kom Gubben och hämta mig, Fick skjuts hem. När vi kom hem så kollade vi på nyaste Wallander *Vålnaden* som jag hade hyrt, Wallander känns inte så roligt längre, alldeles för många filmer släpps för tätt. Nästa släpps om en månad. Känns som att de bara slänger ihop något bara sådär. Det handla om Ett hus brinner ner efter en gasexplosion. En man och en kvinna dör. Snart konstateras mordbrand. När man identifierar den döda mannen så vecklar en intrikat provkarta av svek och hemliga kärleksaffärer. Vi hade ostbågar och godis till vårt ”fredagsmys”. Men vi var så trötta och slö framför filmen. Jag e så trött om kvällarna numera.
När gick från jobbet och jag stod och väntade på bussen på torget så dök jobbarkompis upp. Hon hade prata med min gubbe och hon visst att jag stod och väntade på bussen hem. Så blev en liten After Work, vi tog oss ett glas vin. När vi satt där så dök det några jobbarkompisar in.. Sedan kom Gubben och hämta mig, Fick skjuts hem. När vi kom hem så kollade vi på nyaste Wallander *Vålnaden* som jag hade hyrt, Wallander känns inte så roligt längre, alldeles för många filmer släpps för tätt. Nästa släpps om en månad. Känns som att de bara slänger ihop något bara sådär. Det handla om Ett hus brinner ner efter en gasexplosion. En man och en kvinna dör. Snart konstateras mordbrand. När man identifierar den döda mannen så vecklar en intrikat provkarta av svek och hemliga kärleksaffärer. Vi hade ostbågar och godis till vårt ”fredagsmys”. Men vi var så trötta och slö framför filmen. Jag e så trött om kvällarna numera.
torsdag, mars 25, 2010
samarbeta
Skönt att Henke och jag kan samarbeta för en gångs skull, faktiskt! Idag fick han ta bussen, så jag får ta bilen, jag jobbar längst idag, jag jobbar till åtta ikväll. Jag tycker han kan vara snäll och låta mig slippa gå upp så tidigt på morgonen också, det kändes väldigt gott. Nu ska jag hoppa in i duschen, och sen ta lite kaffe och smörgås. Sen ska jag sticka iväg till jobbet och greja lite grand, jag ska gå på Pettson och Findus-filmen med barnen nu på morgonen. Sen är det fullspäckat med allt möjligt jag ska göra idag. Det känns som om jag inte riktigt är hundra, men det får väl gå. Jag är lite skrovlig i halsen, men jag får se om det blir bättre. Men ni får ha en bra torsdag! En dag kvar, sen är det helg! Helg, helg, helg! Gud, va gott, härligt!
Idag har det varit fullsmäckat på jobbet. Jag har haft fullt upp och göra hela dagen. Jag var på bio med ena klassen och sedan hade jag lite lyssnastund med några elever.
Sedan var jag på andra jobbet och hälsade på och var på möte där. Sedan var jag uppe på våffelkväll på fritids och hälsade på en stund. Så att jag har haft fullt upp.
Sedan hade jag öppet hus med mellanstadiets klasser. Jag hade en ett bord med olika sätt att läsa på. Det var många som kom och erkände att de hade läshandikapp och som sa att många lyssnade på ljudböcker. Det kändes väldigt härligt och dom kunde få tips av mig och så. Det var väldigt bra från biblioteket, så det kändes väldigt bra och roligt. Nu är man lite trött och mör. Klockan är halv nio när jag kom hem här. Har varit uppe sedan halv åtta på jobbet. Det har varit lite tufft. Ni får ha det så bra.
Idag har det varit fullsmäckat på jobbet. Jag har haft fullt upp och göra hela dagen. Jag var på bio med ena klassen och sedan hade jag lite lyssnastund med några elever.
Sedan var jag på andra jobbet och hälsade på och var på möte där. Sedan var jag uppe på våffelkväll på fritids och hälsade på en stund. Så att jag har haft fullt upp.
Sedan hade jag öppet hus med mellanstadiets klasser. Jag hade en ett bord med olika sätt att läsa på. Det var många som kom och erkände att de hade läshandikapp och som sa att många lyssnade på ljudböcker. Det kändes väldigt härligt och dom kunde få tips av mig och så. Det var väldigt bra från biblioteket, så det kändes väldigt bra och roligt. Nu är man lite trött och mör. Klockan är halv nio när jag kom hem här. Har varit uppe sedan halv åtta på jobbet. Det har varit lite tufft. Ni får ha det så bra.
samarbeta
Skönt att Henke och jag kan samarbeta för en gångs skull, faktiskt! Idag fick han ta bussen, så jag får ta bilen, jag jobbar längst idag, jag jobbar till åtta ikväll. Jag tycker han kan vara snäll och låta mig slippa gå upp så tidigt på morgonen också, det kändes väldigt gott. Nu ska jag hoppa in i duschen, och sen ta lite kaffe och smörgås. Sen ska jag sticka iväg till jobbet och greja lite grand, jag ska gå på Pettson och Findus-filmen med barnen nu på morgonen. Sen är det fullspäckat med allt möjligt jag ska göra idag. Det känns som om jag inte riktigt är hundra, men det får väl gå. Jag är lite skrovlig i halsen, men jag får se om det blir bättre. Men ni får ha en bra torsdag! En dag kvar, sen är det helg! Helg, helg, helg! Gud, va gott, härligt!
Idag har det varit fullsmäckat på jobbet. Jag har haft fullt upp och göra hela dagen. Jag var på bio med ena klassen och sedan hade jag lite lyssnastund med några elever.
Sedan var jag på andra jobbet och hälsade på och var på möte där. Sedan var jag uppe på våffelkväll på fritids och hälsade på en stund. Så att jag har haft fullt upp.
Sedan hade jag öppet hus med mellanstadiets klasser. Jag hade en ett bord med olika sätt att läsa på. Det var många som kom och erkände att de hade läshandikapp och som sa att många lyssnade på ljudböcker. Det kändes väldigt härligt och dom kunde få tips av mig och så. Det var väldigt bra från biblioteket, så det kändes väldigt bra och roligt. Nu är man lite trött och mör. Klockan är halv nio när jag kom hem här. Har varit uppe sedan halv åtta på jobbet. Det har varit lite tufft. Ni får ha det så bra.
Idag har det varit fullsmäckat på jobbet. Jag har haft fullt upp och göra hela dagen. Jag var på bio med ena klassen och sedan hade jag lite lyssnastund med några elever.
Sedan var jag på andra jobbet och hälsade på och var på möte där. Sedan var jag uppe på våffelkväll på fritids och hälsade på en stund. Så att jag har haft fullt upp.
Sedan hade jag öppet hus med mellanstadiets klasser. Jag hade en ett bord med olika sätt att läsa på. Det var många som kom och erkände att de hade läshandikapp och som sa att många lyssnade på ljudböcker. Det kändes väldigt härligt och dom kunde få tips av mig och så. Det var väldigt bra från biblioteket, så det kändes väldigt bra och roligt. Nu är man lite trött och mör. Klockan är halv nio när jag kom hem här. Har varit uppe sedan halv åtta på jobbet. Det har varit lite tufft. Ni får ha det så bra.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
