lördag, mars 27, 2010

orkar inte

Jag har helt plötsligt fått fullt ös, nu är det helg !!! Ännu en vecka avklarad. Snart kommer gubben hem från lördags jobbet.
 jag så utmattad att jag inte ens orkade uppbringa ljud för att prata. Jag fick anstränga mig för att andas ut och in, till och med det ... Jag ORKADE inte ta till mig världen utanför mig själv utan ville bara ligga stilla och blunda i mörkt och tyst rum.
jag Satt bara och lipade över att jag inte orkar gå på ett möte idag.... Men skit hur jag mår. Över att kunna tacka nej till saker istället för att gripa varje halmstrå. Det har verkligen inte alltid varit så här.
Så försökte jag rycka upp mig i duggregnet, Så härligt väder vi har =).
Så gullig av gubben att bjud ut mig på restaurang. Det är så socialt och mysig. Jag hade inte orkat fixa någon god mat idag. Vi åt helgmeny fläskfilé med kantarellbaserad rödvinsås, primörer och potatisgratäng. Till efterrätt blev det marängswiss som vi dela på . Mmmm så gott det med marängswiss. Det var längesen man åt detta. Det var sååååå smarrig middag.
Nu börjar äntligen snön försvinna och värmen komma, känns underbart. Glöm nu inte att SOMMARTIDEN börjar på söndag :) haha jag brukar jämt glömma det så klockan är oftast något helt annat. Hoppade vi på bussen och åkte hem och kröp ner i vår säng.
Mobil kort

Inga kommentarer: