fredag, januari 22, 2010

mormors 90 årsdag


Jag gick upp vid fem och började dona här. Vattna blommor och göra i ordning alltihopa. Sedan iväg och hämta tårtor och allting till mormor. Sedan tog vi resan och for upp. Jag hade ju ingen telefon med mig och jag var jättenervös på vägen upp här. När vi kom upp till Säffle och precis hade handlat så ringer mamma. Nu har redan de första gästerna kommit! Kvart i elva och då hade dom kommit redan. Helt otroligt att dom kommer så tidigt för ett kalas! Ja, dom fick ju vänta en liten stund, så kom jag med smörgåstårtan och gräddtårtan och dom tyckte det var jättegott. Sedan när dom åkte stack jag ner och bytte kläder och fick på mig lite finare.


Sedan kom mormors syster och hade med sig sin dotter – det blir mammas kusin, och hennes man. Och prästen och grannarna kom.

Det var en jättetrevlig eftermiddag. Mormor tyckte det var jätteroligt när dom kom och sjöng för henne och detta. Det var en väldigt trevlig dag hon fick. Jag tyckte det var jätteroligt och göra detta men på kvällen var jag och Henke väldigt trötta.

mormors 90 årsdag


Jag gick upp vid fem och började dona här. Vattna blommor och göra i ordning alltihopa. Sedan iväg och hämta tårtor och allting till mormor. Sedan tog vi resan och for upp. Jag hade ju ingen telefon med mig och jag var jättenervös på vägen upp här. När vi kom upp till Säffle och precis hade handlat så ringer mamma. Nu har redan de första gästerna kommit! Kvart i elva och då hade dom kommit redan. Helt otroligt att dom kommer så tidigt för ett kalas! Ja, dom fick ju vänta en liten stund, så kom jag med smörgåstårtan och gräddtårtan och dom tyckte det var jättegott. Sedan när dom åkte stack jag ner och bytte kläder och fick på mig lite finare.


Sedan kom mormors syster och hade med sig sin dotter – det blir mammas kusin, och hennes man. Och prästen och grannarna kom.

Det var en jättetrevlig eftermiddag. Mormor tyckte det var jätteroligt när dom kom och sjöng för henne och detta. Det var en väldigt trevlig dag hon fick. Jag tyckte det var jätteroligt och göra detta men på kvällen var jag och Henke väldigt trötta.

torsdag, januari 21, 2010

hackkorv det är gött

Det var fullt upp och göra på jobbet. Jag åkte med Henke upp.


Så hade jag med mig lite hackkorv och åt på jobbet. Sedan gick jag till andra jobbet och hade möte. Sedan gick jag ju till Expertaffären i Trollhättan. Trodde ni de hade fått hem sin Dorotelefon? Nej! Iväg i buss till Överby – nej, dom hade ingen hemma. Va fan, jag fick ju åka i onödan ut. Varför kan inte telefonen vara på? Dom kan väl svara när man ringer till Expertaffären. De kunde ta en kort telefon så att man åtminstone slipper åka ut i onödan.

Jag fick i alla fall köpt godis till mormor men jag var riktigt sur. Sedan när jag kom hem så började jag packa och dona och göra i ordning för vi ska ju åka.

hackkorv det är gött

Det var fullt upp och göra på jobbet. Jag åkte med Henke upp.


Så hade jag med mig lite hackkorv och åt på jobbet. Sedan gick jag till andra jobbet och hade möte. Sedan gick jag ju till Expertaffären i Trollhättan. Trodde ni de hade fått hem sin Dorotelefon? Nej! Iväg i buss till Överby – nej, dom hade ingen hemma. Va fan, jag fick ju åka i onödan ut. Varför kan inte telefonen vara på? Dom kan väl svara när man ringer till Expertaffären. De kunde ta en kort telefon så att man åtminstone slipper åka ut i onödan.

Jag fick i alla fall köpt godis till mormor men jag var riktigt sur. Sedan när jag kom hem så började jag packa och dona och göra i ordning för vi ska ju åka.

onsdag, januari 20, 2010

åter trött

Varför ska jag känna mig så trött och seg med och komma upp på morgonen? Och stressa för att man ska hinna med bussen, klä sig och göra i ordning sig och dittan och dattan på morgonen. Det här hatar jag! Jag könner mig som en zoombie på morgonen. Jag kommer aldrig upp i tid, min sambo blir irriterad för att jag inte jag kommer upp här. Men jag ska försöka nu. Nu ska jag bara klä på mig och så ska jag sticka till jobbet här, och så ska jag se vad jag ska göra idag.

åter trött

Varför ska jag känna mig så trött och seg med och komma upp på morgonen? Och stressa för att man ska hinna med bussen, klä sig och göra i ordning sig och dittan och dattan på morgonen. Det här hatar jag! Jag könner mig som en zoombie på morgonen. Jag kommer aldrig upp i tid, min sambo blir irriterad för att jag inte jag kommer upp här. Men jag ska försöka nu. Nu ska jag bara klä på mig och så ska jag sticka till jobbet här, och så ska jag se vad jag ska göra idag.

tisdag, januari 19, 2010

ischiasnerv

Idag är det tisdag och det är så gott, jag får åka med Henke till jobbet. Jag känner mig inte riktigt 100. Jag har värk i min ischiasnerv igen. Fan, jag är som en gnällspik. Nu idag ska jag beställa smörgåstårta och gräddtårta till min mormor och göra i ordning för kalaset och plocka i hop lite grejor som jag behöver ha med mig upp och såna saker. Ni får ha en trevlig dag, så kanske jag skriver lite mer om detta i eftermiddag.Idag har det varit lite halvlugnt på jobbet. Jag var bort och lämnade in en bok på biblioteket på inläsningstjänst för jag ville gärna att dom hjälper mig lite granna. Jag har lite mycket att göra med inscanning och sånt så jag tänkte att hon får läsa in åt mig.


Så var barna iväg och åkte skridskor men då sa jag att nej, det följer jag inte med på för jag hade inte riktiga kläder med mig heller. Så jag gick upp till 6:an och satt och hade omprov med matte – i procent! Så frågade en och jag sa – du, det är ingen idé att fråga mig om procent. Jag kan bara vad 10% av 100 kronor är, att det är 10 kr, det är det enda jag vet och det har jag lärt mig så det gick bra.

Sedan gick jag och letade efter en Doro-telefon, trådlös med stora knappar till mormor. Jag tänkte hon skulle få det, men det fanns ju ingen inne. Så jag hoppas jag får den tills på fredag när vi ska till mormor. Jag tänkte jag skulle ge henne det för hon har ingen bra telefon längre.

Så gick jag på stan och fikade med en kompis och väntade på Henke så jag åkte med honom hem – för jag skulle leta efter den här jävla telefonen. Men nu ska jag ta det lugnt och titta på halv åtta hos mig. Och prata med mamma i telefon ska jag också göra. Ni får ha det så bra.

ischiasnerv

Idag är det tisdag och det är så gott, jag får åka med Henke till jobbet. Jag känner mig inte riktigt 100. Jag har värk i min ischiasnerv igen. Fan, jag är som en gnällspik. Nu idag ska jag beställa smörgåstårta och gräddtårta till min mormor och göra i ordning för kalaset och plocka i hop lite grejor som jag behöver ha med mig upp och såna saker. Ni får ha en trevlig dag, så kanske jag skriver lite mer om detta i eftermiddag.Idag har det varit lite halvlugnt på jobbet. Jag var bort och lämnade in en bok på biblioteket på inläsningstjänst för jag ville gärna att dom hjälper mig lite granna. Jag har lite mycket att göra med inscanning och sånt så jag tänkte att hon får läsa in åt mig.


Så var barna iväg och åkte skridskor men då sa jag att nej, det följer jag inte med på för jag hade inte riktiga kläder med mig heller. Så jag gick upp till 6:an och satt och hade omprov med matte – i procent! Så frågade en och jag sa – du, det är ingen idé att fråga mig om procent. Jag kan bara vad 10% av 100 kronor är, att det är 10 kr, det är det enda jag vet och det har jag lärt mig så det gick bra.

Sedan gick jag och letade efter en Doro-telefon, trådlös med stora knappar till mormor. Jag tänkte hon skulle få det, men det fanns ju ingen inne. Så jag hoppas jag får den tills på fredag när vi ska till mormor. Jag tänkte jag skulle ge henne det för hon har ingen bra telefon längre.

Så gick jag på stan och fikade med en kompis och väntade på Henke så jag åkte med honom hem – för jag skulle leta efter den här jävla telefonen. Men nu ska jag ta det lugnt och titta på halv åtta hos mig. Och prata med mamma i telefon ska jag också göra. Ni får ha det så bra.