fredag, januari 22, 2010

mormors 90 årsdag


Jag gick upp vid fem och började dona här. Vattna blommor och göra i ordning alltihopa. Sedan iväg och hämta tårtor och allting till mormor. Sedan tog vi resan och for upp. Jag hade ju ingen telefon med mig och jag var jättenervös på vägen upp här. När vi kom upp till Säffle och precis hade handlat så ringer mamma. Nu har redan de första gästerna kommit! Kvart i elva och då hade dom kommit redan. Helt otroligt att dom kommer så tidigt för ett kalas! Ja, dom fick ju vänta en liten stund, så kom jag med smörgåstårtan och gräddtårtan och dom tyckte det var jättegott. Sedan när dom åkte stack jag ner och bytte kläder och fick på mig lite finare.


Sedan kom mormors syster och hade med sig sin dotter – det blir mammas kusin, och hennes man. Och prästen och grannarna kom.

Det var en jättetrevlig eftermiddag. Mormor tyckte det var jätteroligt när dom kom och sjöng för henne och detta. Det var en väldigt trevlig dag hon fick. Jag tyckte det var jätteroligt och göra detta men på kvällen var jag och Henke väldigt trötta.

Inga kommentarer: