onsdag, juni 24, 2026

Onsdag – en dag som inte riktigt blev som planerat


I går fick jag ett samtal som gjorde att dagen i dag började lite tidigare än planerat. Jag skulle åka in till sjukhuset och behövde därför gå upp tidigt för att hinna iväg.

Det som från början bara skulle vara en vanlig kontroll efter gråstarrsoperationen blev lite mer än så. Vid undersökningen upptäckte sköterskan att jag hade fått efterstarr, vilket gjorde att jag fick stanna kvar längre än planerat.

Det positiva var att det fanns en läkare på plats som kunde behandla ögat direkt. Efter en stunds väntan fick jag laserbehandling och slapp vänta på en ny tid längre fram. Det kändes väldigt skönt att problemet upptäcktes och kunde åtgärdas på en gång.

Resan till och från sjukhuset tog också sin tid. Jag fick åka tre bussar och det blev en hel del väntande under dagen. Typiskt nog hann en av bussarna köra precis framför mig, vilket innebar att jag fick vänta ytterligare 25 minuter på nästa avgång.

Samtidigt innebar dagen att jag fick röra mig en hel del. Det blev promenader till och från olika platser och en del väntetid som också gav möjlighet att sträcka på benen.

Eftersom jag blev kvar längre på sjukhuset än planerat fick jag tyvärr avboka besöket från hantverkaren som skulle titta på ventilationen i lägenheten. Det får helt enkelt bli vid ett annat tillfälle. Ibland blir inte dagen riktigt som man tänkt sig, och då får man anpassa sig efter omständigheterna.

Det blev alltså en betydligt mer händelserik dag än jag först hade räknat med. Men ibland blir det så, och då är det bara att ta dagen som den kommer.

Om vädret tillåter tänker jag avsluta kvällen med en promenad ner till Slussen. Där brukar det samlas många fina veteranbilar på onsdagskvällarna, och det är alltid trevligt att gå runt, titta på bilarna och träffa människor med samma intresse.

När allt är klart tänker jag ta det lugnt och njuta av resten av dagen.

Ha en fin onsdag.

☕🌻👁️🏥🚌🚶‍♀️🚗✨😊

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du går inte till slussen. Någon får köra dig dit och hem. 😂😂

Gullans svårigheter med Dyslexi sa...

Faktiskt inte. Jag åkte buss både dit och hem i dag.