fredag, december 20, 2024

Sista klockan ringer


Nu är det äntligen slut för terminen! Sista klockan ringer inte förrän den 7 januari, och jag ska erkänna att det ska bli skönt att slippa höra den där ringen ett tag.

Den här dagen har verkligen varit en berg-och-dal-bana. Stressen inför julfirandet på jobbet var nästan outhärdlig. Ni vet hur det är – allt ska fixas, pyntas och organiseras. Och mitt i allt lyckades vi såklart ta med fel piano till uppträdandet! Roland och Roland, två likadana, men inte riktigt samma... Det känns nästan komiskt nu, men där och då kändes det allt annat än roligt.

Jag tror inte att jag riktigt var vaken i morse. Stressen gjorde att tankarna flög åt alla håll och kanter, och jag var bara tvungen att köra på. När ungdomarna väl kom och allt sattes igång, så föll bitarna ändå på plats till slut.

Efter allt ståhej unnade jag mig en snabb lunch på stan – bara jag och mina tankar för en stund. Nu sitter jag här och väntar på att min kära vän ska komma förbi. Det ska bli skönt att få prata av sig och kanske skratta åt dagens kaos.

Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig helg! Själv ska jag bara vila och låta kroppen återhämta sig efter allt jag gjort på jobbet. Det är verkligen dags att ladda batterierna.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: