Tänk att hela hösten och en hel termin redan har passerat! Det känns som att tiden bara rusar iväg. Det har varit en hektisk period, men ändå fylld av små stunder som hjälpt mig att hålla huvudet över vattenytan.
Nu är det bara en dag och en halv dag kvar tills julledigheten börjar. Jag ser fram emot att kunna andas ut och bara ta det lugnt i helgen. Ingen stress, inga måsten – bara tid för mig själv och kanske lite mys med katten.
Jag har till och med börjat fundera på att plocka fram julpyntet. Det vore mysigt att skapa lite stämning hemma med ljus, tomtar och kanske en liten gran. Men jag är ändå lite tveksam. Det är som om jag inte riktigt har landat i tanken på att julen är så nära. Kanske blir det en spontan insats över helgen, vi får se.
För nu tänker jag bara vara i nuet, få njuta av lugnet som väntar och ladda batterierna inför den kommande ledigheten. Har ni några planer för helgen? Eller är det kanske också dags för er att bara varva ner och njuta av lite stillhet?
Önskar er alla en skön och fridfull helg!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar