söndag, september 08, 2024

tråkigaste trenden denna söndag



Dagen började som vanligt i stugan på Näset. Jag fixade frukost, men allt kändes lite segt den här söndagen. Efter frukosten blev det dags att städa stugan. Trots att vi bodde där för stunden, kändes det som ett nödvändigt ont att hålla allt rent och i ordning. Varken jag eller min vän var särskilt sugna på att avsluta helgen och åka hem. Så istället för att packa ihop, bestämde vi oss för att göra något lite roligare.


Vi tog en tur ut till Trone Hatts Gård, som ligger i närheten. Det var andra gången vi besökte gården, och vi hade redan en bra upplevelse i bagaget. De serverar en fantastisk grillbuffé med tillbehör i deras charmiga loge. Det är verkligen en upplevelse att äta på riktigt porslin och använda riktiga bestick – det gör hela måltiden mer speciell. Lunchen var utsökt, precis som förra gången, och vi njöt verkligen av att sitta där och äta i den lantliga miljön.


Efter den goda lunchen tog vi en stund för att besöka min fars grav, som också ligger i närheten. Det är alltid en stillsam stund för mig att stanna där och tänka tillbaka på honom. Det ger mig en känsla av lugn, även om det ibland också känns tungt.


Till slut åkte vi hemåt igen, nöjda med att vi förlängde dagen och gjorde något minnesvärt av den. Näset har verkligen något speciellt, och det är alltid svårt att lämna stugan när helgen är över.


-



Inga kommentarer: