måndag, september 09, 2024

Helgen är slut och redan måndagsmorgon



Helgen försvann i ett nafs och nu är det måndag morgon igen. Som vanligt känns det som att jag hade behövt en extra dag för att hinna med allt som var planerat. Jag var så trött igår kväll att jag inte ens orkade fixa någon matlåda. Men det är skönt att jag själv stiger upp tidigt och tog hand om det på morgonen. Jag kokade potatis och slängde ihop en hackkorv med lite rödbetor. Även om det var något enkelt, så är det alltid gott med något hemlagat.


Jag kände mig verkligen seg när jag vaknade, men efter en kopp kaffe känns det som att jag börjar vakna till liv. Nu sitter jag här och funderar på veckan som ligger framför mig. Det är alltid lite tufft att komma igång på måndagar, men jag försöker ta det lugnt och tänka positivt. Den här veckan har jag några möten inplanerade och ett par projekt som måste bli klara, men förhoppningsvis finns det också tid för att ta en paus och njuta av lite frisk luft.


Helgen var inte så lugn som jag hade trott att den skulle bli. Vi åkte runt till olika skördefester och masa Knalare. Jag passade ändå på att spendera lite tid i stugan på Näset. Det var skönt att sitta på altanen, koppla av och njuta av sällskapet. Stugan är verkligen en plats där jag kan ladda batterierna. Nästa gång jag kommer dit ska jag ta några promenader i skogen och njuta av tystnaden. Naturen har en lugnande effekt på mig, och jag känner mig alltid mer balanserad efter en vistelse där. Nästa gång jag åker dit ska jag också försöka få med mig en ljudbok att lyssna på, för det var ett tag sedan jag tog mig tid att bara sitta ner med en bra bok.


Hur har din helg varit? Är du redo för en ny vecka eller känner du också att det behövs några fler dagar av vila?


Inga kommentarer: