måndag, september 02, 2024

Summering av helgens aktiviteter



Helgen blev lite mer ansträngande än förväntat efter lördagens möte. Även om mötet var givande, hade jag svårigheter att hitta tåget hem eftersom det stod längst ut på stationen. Efter några omvägar och en del förvirring lyckades jag dock hitta rätt tåg, och till slut var jag på väg hem.


På söndagen ägnade jag mig åt diverse hushållssysslor. Det var dags för den stora höststädningen, så jag dammsög, torkade av ytor och sorterade röran i skåpen. Jag hade även planerat att välkomna den nya hyresgästen som skulle flytta in i lägenheten bredvid, men på grund av flera förseningar med deras flyg blev deras ankomst kraftigt försenad.


Trots en trög start på veckan verkar det som att jag har fått ordning på det mesta. Jag hade glömt att koka ris till middagen igår, så jag fick stressa med det på morgonen. Det är typiskt för mig att i sista minuten byta handväska och sedan glömma passerkortet till jobbet hemma. Resultatet blev att jag fick hoppa av bussen, åka tillbaka hem, och hämta både nycklar och passerkort. Trots den tumultartade morgonen kom jag ihåg att ta med lunchlådan.


Nu är det dags att verkligen kickstarta dagen. Jag behöver rulla upp ärmarna, ta ett djupt andetag och dyka in i veckans utmaningar med förnyad energi och optimism.


Inga kommentarer: