tisdag, september 03, 2024

En hektisk vecka och förväntan inför helgens skördefest

 


God förmiddag!


Igår jobbade jag extra länge, och efter en lång väntan kom äntligen de nya hyresgästerna. Jag var helt utmattad efter jobbet, men det kändes skönt att de nya boende till slut hade flyttat in. Under kvällen upptäckte jag dock något som gjorde mig lite bekymrad. En app som jag ofta använt, SayHI, hade plötsligt avvecklats. Den var verkligen användbar för att kommunicera på andra språk, särskilt när jag försökte lära mig och förstå nya uttryck och fraser. Nu känner jag mig ganska nervös över att behöva förlita mig på andra verktyg, som Google Översättning, som inte alltid ger den bästa översättningen. Det har ibland lett till missförstånd, och jag har märkt att kommunikationen inte flyter lika smidigt. Efter en så lång och påfrestande dag tog min energi helt slut, och jag orkade inte ens ta itu med mina vanliga hushållssysslor.


Idag ska jag delta i en föreläsning, ett webbinarium om diskrimineringslagen som Dyslexiförbundet anordnar. Det verkar bli en mycket lärorik session, och jag hoppas få med mig en hel del värdefull information. Jag känner att jag har blivit lite mer medveten om mina rättigheter och skyldigheter, vilket alltid är bra att ha i bakhuvudet. När eftermiddagen kom märkte jag att jag verkligen inte hade ork att ta itu med disken, så jag bestämde mig för att gå upp tidigt och rensa köket innan dagen drog igång på allvar. Det känns alltid bättre att ha ett rent kök, även om det innebär att man måste stiga upp i ottan för att hinna med.


Den här veckan har verkligen varit hektisk, och det känns som om det bara är början. Det är så många saker att göra och hantera, både på jobbet och hemma. Men jag ser verkligen fram emot helgen, då det ska vara skördefest i hemtrakten. Det är en av årets höjdpunkter för mig, och det ska bli så trevligt att få vara med på festen. Jag ser fram emot att träffa gamla vänner, smaka på lokala delikatesser och bara njuta av atmosfären. Det känns som den perfekta avslutningen på en stressig vecka.


---




Inga kommentarer: