lördag, augusti 31, 2024

En Kontrastrik Lördag: Från Morgonens Lugn till Stadens Stök

 Lördagsmorgonen började med att jag steg upp, gjorde mig i ordning och åt min havregrynsgröt tillsammans med ett ägg. Efter frukosten gick jag till bussen, där jag mötte de trevliga och alltid glada chaufförerna som gör varje resa lite bättre.


På tåget på väg ner till Göteborg var stämningen dock en helt annan. Typiskt nog stötte jag på några griniga äldre herrar som inte verkade förstå att det var trångt vid ingången. När dörrarna öppnades blev jag rejält utskälld för att jag, enligt dem, stod i vägen. Ibland har jag svårt att förstå hur vissa människor inte inser att det är ont om plats och att man då måste visa lite hänsyn mot andra, även om man själv har lyckats få en sittplats.


Nu sitter jag på Espresso House och njuter av en kopp kaffe. Det är skönt att få en liten paus innan jag ska vidare. Idag väntar ett möte med Distrikt Smart Sync, och jag försöker samla energi inför det som ligger framför mig. Det blev ett mycket trevligt första möte efter sommaren.


Efter mötet blev det lite rörigt och snurrigt när jag skulle hitta rätt tåg hem. Men nu är jag på väg hem till min Habibi se och ser fram emot en lugn kväll.


Inga kommentarer: