fredag, augusti 30, 2024

Hektisk Helg i Antågande: Uppdrag, Fika och Förberedelser



Helgen närmar sig med stormsteg, men det känns som att det finns så mycket att göra innan jag kan varva ner. Jag har ett uppdrag i helgen där jag sitter med i Distrikt som ledamot. Det är en viktig uppgift, men det innebär också att jag måste offra min sovmorgon imorgon. Just nu förstår jag inte varför jag vaknar så tidigt på morgonen, det är som om kroppen har ett eget alarm. Men det är bara att acceptera det, kravla upp ur sängen och sätta igång dagen.


Idag väntar en del jobb som måste bli klart innan helgen verkligen kan börja. Efter det ser jag fram emot att träffa min väninna för en välförtjänt fikastund på ett nytt café. Det är alltid trevligt att kunna sätta sig ner och prata om allt mellan himmel och jord, särskilt efter en intensiv vecka.


Senare idag behöver jag förbereda gästrummet för min långvariga gäst som anländer på söndag och kommer att bo hos mig i hela åtta månader. Det känns lite overkligt att ha någon boende här så länge, men det blir säkert trevligt med sällskap. Gästrummet måste vara i perfekt skick, så jag ska lägga ner lite extra tid på att städa och göra det mysigt.


Dessutom behöver jag köra igång robotdammsugaren och röja undan hemma. Det känns alltid bättre när det är rent och snyggt omkring mig, särskilt när jag har så mycket annat att tänka på. Jag försöker hålla hemmet i ordning, men ibland hinner man bara inte med allt.


Så ja, det blir en hektisk dag, men jag tror att jag kommer känna mig nöjd när allt är gjort. Det är något tillfredsställande med att ha klarat av alla uppgifter och sedan kunna sätta sig ner med en kopp te och bara andas ut. Jag ser fram emot att få allt gjort, så att jag kan njuta av resten av helgen med gott samvete.



Inga kommentarer: