söndag, september 29, 2024

Nervös inför att resa själv till bokmässan



Det är så typiskt mig att vakna vid 5 på morgonen, speciellt när jag har något stort på gång. Imorgon ska jag resa själv ner till bokmässan i Göteborg, och ärligt talat är jag lite nervös. Jag har alltid haft svårt för att resa ensam, men samtidigt känns det spännande att få uppleva allt som händer där.


I morse var Habibi, min trogna följeslagare, extra gosig. Kanske kände hon på sig att jag behövde lite extra kärlek. Vi myste ihop och tittade på YouTube-klipp där Habibi fick jama högljutt vid varje kattvideo. Det var precis vad jag behövde för att lugna nerverna lite. Djur har verkligen en speciell förmåga att få en att känna sig trygg, oavsett vad som pågår.


Nu försöker jag samla mod och fokusera på det positiva – att träffa folk och lära mig nya saker. Även om nervositeten finns där, så ser jag fram emot vad som väntar.


Tåget ner till Göteborg gick bättre än väntat. Tack och lov att jag hade Västtrafiks app – annars hade jag nog fastnat på fel hållplats! Jag hamnade lite fel först, men kunde snabbt kolla upp spårvagnarna och hittade rätt till slut. Väl framme på bokmässan och vid Dyslexiförbundets monter kände jag mig så stolt och lycklig över att ha klarat av resan själv.


Dagen flög förbi. Vi packade ihop allt efter stängning, och en vän kom förbi och hjälpte mig med packningen. Det blev en riktigt härlig dag, full av förväntningar och nya intryck. Att jag var så nervös från början känns nästan overkligt nu, för allting gick ju superbra!

Inga kommentarer: